My nightmare becomes true...

Jag fattar inte.. Hur kan man vara allergisk mot myror! Det här är verkligen inte roligt vill jag lova! Min hand ser ut som en jag vet inte vad. Det ser ut som att jag väger typ 200 kg eller nåt sånt.. En bebishand kanske... Men jag lovar, jag har verkligen inga knogar! Det ser helsjukt ut! Titta själva:
biten av en myra

myrbett


Förstår ni vad jag menar? Det kanske är lite svårt att se såhär på bild.. men det är svårt att ta kort på sina händer vill jag lova :P Så det här är vad jag har lyckats med...Och det kliar som Fasen! Jag förstår inte!Knyta handen kan jag inte heller... Wää! ='(

Så här gick det till.. I lördags fyllde min goda vän Johanna år =) Så då hade jag bestämt att jag skulle baka en blåbärspaj åt henne! Och ge henne en burk med blåbär (ja, ni ser mitt tema). Jessica och Anette ville också plocka blåbär, så vi begav oss till mitt blåbärsställe för att plocka bamsebär! Vi hade dock endast en timma på oss, så jag satte mobilen på timer så vi skulle hinna hem för att göra paj och i ordning oss innan party partyt. Så precis när klockan ringer och säger att det är dags för avfärd känner jag att det är en "mygga" som biter mig på handleden.. Eftersom vi satt i skogen så var det inte så ovanligt att man blev biten.. Men när jag tittade på handleden så satt där en ful liten röd/halv genomskinlig myra där istället för den mygga som jag trodde bet mig. Jag tänkte inte mer på det utan tog tag i myran och slet bort den från mitt skinn... Sen gick vi hem för pajbakning. När vi kom hem så såg bettet ut som ett myggbett ungefär och hade börjat klia. När vi hade tagit oss till Strängnäs kebaben för middag med hela gänget så var min handled typ dubbelt så stor som den andra.. Vid det här laget började det se lite mysko ut... Sen spenderade jag halva kvällen med en ispåse på handleden.. Johanna var helt övertygad om att det skulle ha gått över under natten.. Men ack så hon bedrog sig :P
Igår och idag är ungefär likadant.. Det kliar och värker och gör ont och är svullet.. JÄTTEDUMT tycker jag...

Och frågan som alla ställer när jag lite försiktigt berättar vad jag har varit med om är: "Är du säker på att det var en myra som bet dig?" Men JAAA! Jag såg den ju! Det här är helt sjukt säger jag bara. Vem har hört talas om någon som är allergisk mot myror? Jag måste bara säga att det måste betyda att jag haft befogade rädslor när jag var liten och var rädd för myror alltså ;P haha! Och min rädsla att bli fet verkar ha slagit in också.. tänk... Aja, på vårdcentralen sa de att om det inte hade blivit bättre på 2 dygn så skulle jag kontakta läkare.. jag konsulterade en veterinär igår, haha, det måste väl duga? Eller? ;)


Nog om det! Det var kul att fira Johanna i lördags trots myrbett :) Och igår kom Pontus och firade mig! Det tyckte jag var riktigt gulligt av honom! Syster, villken rar pojkvän du har!! =D
Idag ska jag och Johanna hjälpa Seija en stund på nybörjarkursen.. Hinner dock inte vara med hela tiden eftersom vi måste hämta Simon X 2 på fotbollen innan agilitykursen är slut.. Men hon frågade ju mig förra veckan om jag kunde hjälpa till.. och jag tänkte att om jag drar med Jojo också, så gör det inte jättemycket att vi går tidigare :P

Tittade på Step up idag! Med Channing Tatum! Han är sååå het! ;) Titta på honom så förstår ni vad jag menar ;) hehe! Well well... dags att göra nåt vettigt..

Kommentarer
Postat av: cill

MEN, va din hand är stor, har visat barnen. dom tycker att du e läskig ;) handen iaf :P hehe.. va sa läkarna? va de vanlig med myrbett som såg ut så där :P ? kommer du ihåg när pappas hand svullnade upp sådär på gotland av ett getingstick? såg ut som oom man blåst upp en gummihandskee :P va gjorde ni för skoj för yoyo då? aaaww, åkte pontus till oss.. va sött. hur grattade han dig då? uppförde han sig ;) hehe..



Roligt att du anväänder Ciliauttryck ;) "Ack vad hon bedrog sig"



Mahaha.. idag har ja varit på värsta nöjesparken.. dum som ja va lyckades ja lura upp jack i extream eller hur de nu stavas.. vet du vilken de e? han såg nöjd ut, innan och efter, men inte under tiden i luften.. då såg han skräckslagen ut :P mahaha..



saknar dig sötsyster <3

2009-08-24 @ 21:17:31
URL: http://cesse.bloggproffs.se
Postat av: Pops

Stackars gumman då... Provat att boxas än? ;)

Tänk att de små fula pissmyrorna gav dig sånt obehag. Inte roligt. Hoppas det ger med sig.

Firat dig i förskott? När ska jag/vi få fira dig då?

I helgen? Pleeease...

Krameliekram/Pops

2009-08-25 @ 19:38:33
Postat av: Ämp

Ja..jag knarkar piller som min hund :P Vi är så tajta blinkblink Var hos doktorn idag..men det bästa med doktorer är att de säger vad man redan visste från början..så så är det med det :P Men jag fick recept på tavegyl..men blev lite virrig av dem..lite bieffekter bara, inget att oroa sig för;) hehe. Ja, vi spelade chinaschack! Vi hann dock endast med en så vi får ta en rematch under jullovet =) Jag fick paket av honom! After eight! =D MUMS Hos jojo spelade vi mariokart och muppade oss lite =) puss älskar dagg

2009-08-25 @ 22:31:23
Postat av: ämpo

Far.. Ja, myror är dumma! det är ju det jag har sagt hela mitt liv;) Jag vet inte när du kan fira mig.. någon dag? snart =)

2009-08-25 @ 23:10:34
Postat av: Sparris

Oj!! Stackars dig!! puss

2009-08-26 @ 14:37:41
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Sparris

Dags att blogga! Puss puss

2009-08-29 @ 18:49:48
URL: http://maddans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0