Sista veckan,julrusch...

Denna vecka har jag känt mig vääääldigt huslig... Denna vecka har Diana spenderat sin tid i USA och jag har varit mamman i huset! Jag har upptäckt att jag verkligen inte vill vara singelmamma med 2 barn, hund och stort hus... David har varit ute mesta tiden av denna vecka..så jag har lagt barnen nästan alla dagar..Det har varit en väldig påfrestning för min lilla hjärna.. Har inte varvat ner förän runt 00.00 varje dag.. Har känts som att jag jobbat nonstop...  Såååå mycket att göra.. Och såå mycket ansvar.. och såååå mycket tvätt, och att stryka, dammsugaren trodde jag att jag hade lyckats förstöra också, så kände mig tvingad att berätta för David om mitt förflutna med dammsugare.. Ingen vacker syn vill jag lova.. Alltså.. mina tidigare dammsugare ;p
Men har lyckats med att hantera allting faktiskt tror jag.. idag var det mindre stressigt! Det var skönt!

Har bakat pepparkakor idag, gjorde degen i tisdags, bakade med barnen igår och gjorde resten idag.. Det blev jättegott! Och David sa att han aldrig hade ätit något så gott i hela sitt liv!!  Han gillade inte lussebullarna, han sa; "de där gula bullarna behöver du inte göra igen, men dessa... WOW!" :P haha! Han hade aldrig smakat pepparkaksdeg förut heller .. kändes ju jättekonstigt.. Jag gjorde stora pepparkakshjärtan till barnen och skrev B och S på dem.. När David såg det så sa han "Why do they get big hearts with their letters on??" - "Do you want me to make one for you and Diana as well???" Happy happy face and "YES! =D" haha! Så då gjorde jag en var till dem med.. När vi skulle hänga upp dem i julgranen så gick tyvärr Sophies och Bens hjärtan sönder.. =/ De blev ledsna.. Men jag kunde inte göra så mycket åt det.. Tokigt.. =/ De ligger på granens grenar iaf =)

I tisdags blev jag biten av Toby.. Det gjorde satans ont! Har ett litet gulligt blåmärke på armen samt ett väldans stort blåmärke på mitt högra lår.. Har haft ansvar för honom två gånger den senaste veckan..Han är så söt, när jag ropar på Holly så kommer han efter henne som ett skott! Det är som att jag är alpha alphan i gänget! Känns viktigt! =D Anledningen till att han bet mig  var för att jag lekte med dem som jag alltid har lekt med hundar, som en hund själv..och Holly är ju van vid det och älskar det, medan Toby tyckte jag var lite mysko, men helkul :P Så han behandlade mig som han behandlar Holly..med lite tuff lek och bitande :P Jag antar att jag får skylla mig själv..Som min mor skulle ha sagt; Det är ingenting om det inte blöder ;) hahahaa!

Jag har världens mest romantiska pojkvän! Sam var här i går och vi tittade på Love Actually och jag bjöd på pepparkaka! Den var jätterar! Och de sjöng All I want for Christmas is You i den!! Sen så berättade han vad överraskningen på lördag är! Vi ska på en pantomime i Woking! Han hade försökt få tag på biljetter till Greg Derret grejen på lördag och hade ringt till alla han kunde få tag på, men det var slutsålt =/ Så hade han fixat det här istället.. För jag sa att jag aldrig hade sett en Pantomime..och det är verkligen någonting typiskt Engelskt..någonting som de bara gör runt jul! Så en romantisk promenad i den meterdjupa snön (snön = inbillning jag vet), middag och sen pantomime.. Vet ni vad han sa sen. Sen sa han att om jag orkar stå ut med honom (som om jag skulle släppa honom) till februari, så undrade han om jag ville åka till Paris med honom på Alla Hjärtans Dag! Wow säger jag bara! Vilken grabb! Vad har jag gjort för att förtjäna någon som han? Enda haken..han bor här, och jag kommer från Sverige...och min Älskling bor fortfarande i Sverige..och jag saknar henne så! Men jag vet inte längre om jag vill åka hem den tid jag planerat från början.. =/ Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till.. Jag är så förvirrad så det är inte sant..

Nej, nu har jag lyckats med det konststycket att jag skrivit på detta inlägg så länge (med uppehåll för att prata med vänner på msn och försöka hjälpa kräkandes ungar) att jag glömt vad jag skrivit :P haha! Men det är så sent, så jag orkar inte läsa om det..Får nöja mig så här helt enkelt.. Ha det bäst och sov så snött!! =)

Kommentarer
Postat av: Sparris

Jag kan berätta att det var jätte bra skrivet så slipper du läsa om det :)

Allt kommer ordna sigg med England-Sverige grejen. Ge det lite tid bara :)

Puss!

2009-12-17 @ 23:26:01
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Ämelie

Tack! =) Vad skönt..Det var så mycket jag hade skrivit, så långt att läsa ;) haha! Tack söt!

2009-12-17 @ 23:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0