Pyntad gran! Julstämning =)

 

Och här har vi den färdigpyntade granen! Såg den imorse när jag kom ner 07.15... Så går det när man är ute och iväg och lyssnar på Christmas Carols bredvid South Farnham School... Men det var mysigt! De sjöng  sista delen i Christmas Finale!!! Åh vad jag blev sentimental! Sjöng såklart med i den låten, med altstämman ;) Kan ha låtit skumt, men det struntar jag i! För Sam stod bakom mig och höll om mig, och det  var så mysigt! =)

Jag måste verkligen säga att vår kör gjort den låten sååå mycket bättre! Här hade de bara sopranstämman.. huga! :P haha! Jag hade ingen aning om att jag skulle sakna kören så mycket som jag gör.. Trodde ärligt att jag skulle bli glad att slippa dem.. Men nu går jag här och sjunger låtar (altstämman, självklart) från kören nästan varje dag! Helt sjukt! Och speciellt nu när det är vinter och vi brukade sjunga julsånger, det är så mysigt! Ja, jag antar att 3 år i kören satte sina spår.. Jag saknar att sjunga Christmas Finale, den blev man så lycklig av att sjunga! åååh! Jag är tokig! ^^

Efteråt fick jag mulled wine att smaka på, trodde det skulle smaka som glögg eftersom när jag slog upp vad det var så var förklaringen att  det var glögg på svenska. Men det smakade mycket bättre än glögg! Men glögg luktar mycket godare!! Tydligen var det inte det bästa mulled wine som fanns, så Sam skulle ta mig till nåt ställe där man får godare.  Efter denna experience så åkte vi hem till Sam och han lagade chicken risotto till oss! =) Det var mumma för magen som inte hade fått speciellt mycket i sig alls...

Idag har jag tittat på The Bourne Schools christmas play! Det var ungarna i Receeption som var så duktiga så! (dvs Sophies årsklass). Fattar inte att de kunde vara sååå duktiga! 5:åringar.. wow! Och de hade så fina kostymer! Jag blev lite sentimental och stod och tänkte på mamma och hennes ungar på Fogdö..och alla julpjäser vi haft där under alla åren! :)


Kommentarer
Postat av: Nettis

Vad fin den är! Åh vad mysigt! Du får ta med honom hem och visa upp honom ;) Puss

2009-12-09 @ 10:21:26
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Michaela

Vad härligt med lite love innan jul :) Kärlek är det bästa. Men du får minsann inte stanna i England förevigt!! Bara så du vet!! Ska det blir ett långvarigt förhållande får du se till att pojkvännen flyttar till vackra Sverige :) Vad jobbar han med? Du skrev att han hade varit på ett fotojobb och är han fotograf kan man lätt få jobb över heeela världen. Piece of cake.

2009-12-09 @ 10:42:39
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0