Last weekend

Ojojoj..här har man hunnit med mycket, och ändå så lite...Denna vecka har vi varit i Värmland och slavat hos både mormor och morfar! Det har blivit mycket skräp slängt, och förmodligen sånt som mormor egentligen ville ha, men som slängdes ändå..Målat dörrar och altaner..ja,det har blivit väldigt mycket gjort helt enkelt! Åkte till Persberg och tittade på morfars gamla skola, bilder på honom när han gick i skolan, och där han bodde när han var liten. Det var häftigt! Tyvärr så hade de rivit huset som han  bodde i när han var liten, men vi såg var det hade stått iaf =)

Så nu har vi kommit hem och nu har jag lite tid över att skriva om helgen! :
  • Tidigt gick jag och Jessie upp i lördags för att hoppa in i Linneas bil, köra in till stan och hämta Nettis och Yoghurt. Sedan bar det av till Stjärnhov occh Hårfagre! Där fick vi ta en varsin häst, smörja in den i "tjära" (för bromsarna) och borsta lite. Sen blev det medhavd lunch, de flesta hade sallad.. Lite mer iordningfixning av hästarna, på med sadlar och träns, sen bar det av! Måste dock tyvärr säga att det tog ganska väldigt lång tid att komma iväg... Med tanke på att vi hade lite pool/grrillparty inplanerat senare på kvällen, så gav det mig lite magsår... Men när vi kom iväg så glömde jag det och njöt bara av att få sitta på hästryggen igen!


    Det var otroligt mysigt att få rida igen! Jag, nettis och jessie fick tom rida efter varandra ett tag, så jag lyckades klicka till mig ett kort på dom när dom står bakom mig i ledet =)
    jessie och nettis


    Sen blev det fika och vi tog det lugnt ett tag(vilket också tärde på mina nerver).. Mycket blåbär fanns det där! Och Jessicas väldigt goda bakverk! =)

    När vi sedan red iväg så var vi på hemväg.. Eftersom hela gruppen ville bada med hästarna så blev det så! Vi blev uppdelade i två olika grupper som vi skulle gå ner i så det inte skulle bli alldeles trångt nere i ån.. Jag bytte häst (från Tabac till Taz) eftersom hon som red Taz inte ville bada. Det var tydligen allmänt känt att han gillade att rulla sig. Och det gjorde han! Haha! Det var jätteroligt! =D Jag ska ringa till den tjejen som bytte häst med mig, Torun, för hon tog massa bilder nere vid ån! Det vore roligt att få dom =) Någonting  som verkligen drog ut på tiden var att vi badade med hästarna... En tjej tappade sin häst så den rymde och en annan blev trampad på tårna av sin... så det var ganska mycket kaos där ett tag! Så det drog nog en timma.. Måste nog erkänna så här i efterhand att det inte var så smart att planera in nåt efter heldagsridturen.. eller iaf bara haft poolpartyt isf..  Men jag hade roligt på ridningen ändå! Det var bara mest där på slutet av turen när folk började ringa och alla hade kommit innan vi hade kommit fram till stallet...

  • Ja, som sagt.. Alla hade kommit till Vansö säkert 2 timmar innan vi kom dit.. Mamma for som en tok mellan grannen (där hon var på grillparty) och hemmet, för att ta emot mina gäster.. Alla hade tom ätit klart nästan innan vi fick någon mat...Och kusin Robin var så rar! Han stod under ett paraply och grillade min, Jessica och hans mat, på en grill som nästan inte ens hade någon glöd :P haha! Men jag fick höra att alla hade haft riktigt trevliigt iaf när de var ensamma hemma... De hade tävlat i kubb, hoppat på studsmattan och ätit mat! Så det var ju inte så illa iaf då =) . Det måste ju ha sett riktigt dumt ut när jag Jessica och Anette klämde in oss i vår lilla dusch, allt för att det ska gå så snabbt som möjligt ;P hehe! Men sen fick vi iaf vår mat, och det blev riktigt trevligt! Alla badade, vilket jag var riktigt imponerad över! =D (förutom Johanna och Adam, som kom lite senare...) Så det var riktigt riktigt roligt!

    Jag hade planerat in att alla som var här skulle sova här.. men det var det visst ingen som fattade.. så det blev bara jag, Jessica, Robin och Johan som som kvar.. massa sovplatser tomma ju :P Men men.. vi tog ett midnattsbad utan dom =) Det var mysigt :)

    På morgonen (söndagen) så hade jag lite problem att få dom att äta riktig frukost.. det var mest baconchips som gällde:P Men jag lyckades.. få dom att äta frukost a la Robin(Vigor).... Det blev frosties, med socker på... Haha! *mums*
Ja.. det var det det.. En hel del gjordes förra helgen.. och jag har haft en helvetisk träningsvärk i benen hela veckan! Men jag antar att jag inte var ensam om det.. eller? ;P Nu kan jag iaf gå normalt igen, hehe! Får se vad som händer denna helg.. Ikväll blir det iaf middag hos Tommy och Michaela med Johanna =) Jessie tyckte jag skulle ha lång aftonklänning.. men vi får se  hur det blir med det ;P hehe....

Kommentarer
Postat av: Sparris

Fina bilder!!!!! Miss you dude smack

2009-07-25 @ 00:46:51
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jag vill också ha bilderna... Långt och bra inlägg tycker jag (som har längtat så). Jaså ingen klänning, dåligt tycker jag när de äntligen bjuder på middag måste du ju visa att det är uppskattat;) Puss Puss

2009-07-25 @ 09:29:12
Postat av: Ämelie

Jag ska skicka dom till dig! =) Jag skickar till alla som var med :) Haha,men vi hade kul fast jag inte hade någon klänning ;P

2009-07-25 @ 13:18:00
Postat av: Ämp

Tack madde!Saknar dig med!!

2009-07-25 @ 13:18:37
URL: http://eggucci.blogg.se/
Postat av: Cill

Hey, ja sa ju att dom där på de där ridstället va jätte sega ;) att de tog hundra år att kommma igång.. mahaha. ja å mamma å åsa hade rätt å du erkände de just i din blogg ^^ mohahaha.. men de låter som om ni har haft de kul iaf.. ja skulle också vilja bada med hästar :'( vet du, vi ska kanske åka till switserland Xd haha.. kan inte stava.. ah, men ska åka dit iaf för dom har en stuga där.. kanske ska va där i en vecka. och då ska vi rida också :D skojsigt va.. men vet du, ja får inte extra betalt för att va barnvakt å de suger bläää.. och Hannah verkar hata mig.. hmmpff. aja,.. men du tkr om mig å de e de som räknas :D idag lyckades ja lura i Hannah att du spelade i svenska lanslaget, damer, i fotboll ^^ höhö.. men hon tror på allt i för sig. hoon tor på adamm å eva.. och hon tror på tomten. och hon tror att hennes katt kan skriva.. för hon hade fått ett paket av honom på hennes födelsedag där de stod att de va från honom :P lättlurade unge.. om ja vill va riktigt elak så kan ja berätta saningen XD Evuuull. mohaahahahahahahahahahaha.. don't mess with the boss ^^ nu är ja barnvakt igen..fjärde gången denna vecka... föräldrarna är på snow patroll konsert.. avis.. saknar dig älsklings syster.. förresten, hur va allt med min kära kusse robin? hälsade du från mig? hälsade han till mig? ja saknar honom :'( wääää

2009-07-25 @ 21:48:54
Postat av: Ämelie

Haha,men det var ju bara för att jag var stressad för att vi inte skulle hinna hem innan folket kom:P Ska ni?Vad häftigt!Kan ungarna rida?Va?Får du inte extra betalt?Men det borde du ju få!Om du passar ungarna på kvällen...Dumt! Haha, man ska inte lura ungar sillen ;p Jo,det var bra med kusinen!Jag hälsade från dig & han hälsade att han saknade dig med!Älskar dig syster!

2009-07-26 @ 13:48:46
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0