Regnrusk, sök och lydnad

Igår var det uppstigning tidigt för en tur till Åker där vi skulle träna sök 5 stycken.. 2 schäfrar, 2 aussies och en kelpie... Vi trodde, dumma som vi är, att det skulle bli bra väder.. eller iaf att det inte skulle regna.. Men ack så vi bedrog oss... Usch vad jag blev blöt och kall.. Man blev verkligen blöt ända in på skinnet! Det var väldigt svårt där också tyckte Gucci.. hon hade väldiga problem att hitta figuranterna...

Men någonting har hänt med lilla Gucci.. Hon är jättestel i bakbenen..Det syns jättetydligt när hon går bredvid Cajo eller Lyra.. Vi har funderat på om det är borelia hon har fått...Men Michaela sa idag att det kanske är så att hon bara är stel för att hon har kört och tävlat mer agility än vad hon är van vid..Och jag får väl erkänna att jag har slarvat med stretchingen efter tävlingar och träningar.. Så nu ska vi massera bakbenen varje dag nu ett tag så får vi se om det blir bättre! För just nu så finns det tyvärr inga resurser till att ta ett boreliatest på henne..Jag får leta efter en sponsor om det visar sig att det inte fungerar med massagen..

Både igår och idag har vi tränat lydnad! Det är jag (och Gucci), mamma (med Lyra), Anna-Carin med Petter och Michaela med Eo. Igår var Gucci riktigt duktig! Vi har varit i en stor svacka tidigare, senast förra veckan var det kaos och katastrof! Men igår var hon riktigt duktig som sagt! Vilket är roligt, det gör att jag vill fortsätta träna lydnad igen! Men det blir ingen tävling för oss den 18/8 tyvärr..Jag vill nog att allting ska sitta innan vi utsätter oss för en lydnadstävling igen..

Idag gick det sådär..Apportering med dirigering hade hon totalt glömt bort..Eller, hon visste åt vilket håll hon skulle springa åt, men sen blev hon jätte osäker på vilken apport det egentligen var hon skulle ta..så hon sprang och tog fel..tokigt! Men men..jag gillar hennes attityd till träningen överlag, den har förbättrats enormt! Men som sagt..sen har hon ju ett stelt bakparti (hoppas det inte är nåt allvarligt!)
         
Agility fick vi också lite tränat idag. Det var roligt! Frida var med och hon ville träna Cajo. Så idag har jag fått vara instruktör! Det var faktiskt riktigt roligt! Jag kanske ska ha nybörjarkurser, jag kände att jag var ruskigt pedagogisk ;P hehe! Och ja, Gucci fick köra lite också, hörn blev det träning på och lite slalom och så, det var kul för hon är riktigt duktig på agility just nu! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0