En underbar helg!

"Hej söt.Har du tillgång till en skrivare?Kan du is skriva ut en bokningsbekräftelse?" Okej..tänkte jag, har de glömt skriva ut bekräftelsen till hotellet eller hemresan eller nåt.. "Det är inte till hemresan,du ser vad det är. Men det är viktigt."

Och vad är det inte! Det är biljetter till The phantom of the opera fredag kväll!! =D Jag blev så glad så jag började gråta! "Diana Diana, we're going to The phantom of the opera tomorrow night! They've booked the tickets without my knowledge! It was a surprise!" And WHAT a surprise! =D

The phantom of the opera

Fick skjuts till tågstationen i Farnham, inte så långt att gå (kanske 20-25 min) men det var skönt att slippa gå med väskan :P Kom fram till Waterloo station och letade efter transfer till Victoria..Nej, det fanns inte..Var tvungen att åka TILLBAKA två stationer för att byta där.. Trist. Men nu såhär i efteråt så kunde jag nog ha gått dit..Londonbor alltså..Man kan faktiskt gå! :P Men när jag väl såg Anette och Jessica blev det som värsta filmscenen! I slowmotion sprang vi mot varandra och kramades! Och jag grät! Gud vad glad jag blev! Sen fick jag veta att jag FICK teatern i present!!!!! <3 Har jag inte världens bästa vänner så säg! =D

 

Så fredagen var proppfull med händelser! Dagen började med en lite stressad frukost, och lite panik för att vi trodde att vi var försenade till Madame Tuassuds. Som tur var var det inte från 11.00-11.30 utan 11.30-12.00, *phew* Tunnelbanan var en viktig del i dennas vår helg! From tube station to tube station we went! Tillslut hittade vi nästan utan turistkartor ;)

Jessie och Nettis utanför Madame Tuassuds

Jessica och Anette utanför Madame Tuassuds!

 


Vi hade 2,5 timmar av Madame Tuassuds tid, det var riktigt trevligt! Saknade dock Harry Potter och Jim Carrey (skulle ta kort åt syster juuh!) men men.. Reste till Piccadilly för att se om vi kunde gå och ta ut biljetterna tidigt, men se, det gick minsann inte.. Så då gick vi till National Gallery (på Trafalgar Square) och tittade på tavlor, såg Vincent van Gogh's Solrosorna! As coolt!

Vi vandrade runt, tog kort på telefonkiosker ;) och hittade en stor Ben&Jerry's affär, där vi satt ett tag i värmen. Jessica köpte varm choklad, Nettis köpte god Ben&Jerry's glass + tea =)

The phantom of the opera var det absolut bästa jag har varit med om i hela mitt liv! Näst efter valparnas födelse tror jag...Att hålla ett nytt liv i famnen går inte att överklassa! Men det är nära ;p
Grät gjorde jag när de tog fram apan som spelade "masquerade", kände mig så glad, det var så mäktigt! Ja, så vi kan säga att jag var mer än nöjd med dagen/kvällen!

Lördagen blev lite senare, sovmorgon ;P Spenderade ganska lång tid sen på Victoria station för att ta reda på tåg/buss whatever till Stanstead för Jessie och Nettis till idag.. Det tog sin lilla tid, för ingenting stämde kändes det som.. =/ Men tillslut kom vi iväg till Oxford street och vandrade runt på shoppinggatorna..Det var määängder med människor, fick lite klaustrofobi .. Mer folk än på Strängnäsmarknaden :P Åkte vidare till Camden town efter en lätt besvikelse över Oxford  street (hittade ingenting att köpa) och hittade värsta marknadsstånden! Det var affärer öppna övarallt till sent! Och maassa kläder att köpa fanns det! Jag blev bortsåld, Anette och Jessica fick ta vad de ville gratis bara försäljaren fick mig..Liite läskigt var det, men de tog inte erbjudandet som tur var :P Hittade värsta fina klänningen som jag ville köpa till min syster, för den var så fin! Men svårt att bestämma storlek när man bara ser den på galgen, hur ska man kunna prova mitt på gatan..Hatar sånt här! Så nej syster =( Jag köpte inte den..Om jag åker tillbaka till Camden town och London så lovar jag dig att jag ska strippa på gatan för din skull ;) Flickorna fick med sig några souvenirer från England iaf =) Träffade en americansk pöjk som pratade oavbrutet, Vi vandrade med honom längs en gata, och han berättade att han var politiker (Aha!Där kom förklaringen till att han var så trevlig :P) och babblade på som tusan..Fick hans namn, nummer och mailadress när vi tog tunnelbanan och han stannade kvar och gick till en pub. Det var ju lite lustigt..

Idag satte vi klockan på 04:45..HU! Mycket krångel hit och dit med buss/inte buss..inga tåg och tillslut taxi, där taxichauffören var dum i huvudet, körde fel och skulle ha mer än dubbelt så mycket mer i betalt än vad det var sagt från början.. (vilket han absolut inte fick!) Han fick 30pund ist för 22 och blev sur för att han inte fick dricks.."But you got tip from us, we were supposed to give you 22, so 30 is a very big tip for us!!!" Idiot! :@

Vinkade av mina flickor på bussen som gick från Victoria coach station till Stanstead..Ensam på Victoria station letade jag efter tåg mot Farnham.. Jaha, byte i Clapham Junktion mot Alton.. Hittade inte den rätta plattformen, frågade en tant som jag pratade med på torsdagen, och hon var lika korkad idag.. Verkligen starkt otrevlig ..Inte trevligt nej..Typ som att jag borde veta själv var jag ska vara.. När jag lyckats ta rätt tåg mot Alton, kom fram till Woking, sa de i högtalarna att de skulle splittra tåget i hälften..Förvirrad svensk "öööh, what?Where should I be? I don't get it! I want to get to Farnham :O" Efter att ha frågat typ halva tåget vilken del av tåget jag skulle vara i, hamnar jag i den sista delen.. Vilket visade sig vara rätt! Tur!  Väl i Farnham vandrade jag till Carolin, vi gick efter ett par timmar (med Zeldaspelande) och träffade 11 andra au pairer. Det var typ avskedsgrejs för Maria, hon har bytt familj nu och bor numera i Kent..Så, långt härifrån..Fick skuts hem av Erika, visade henne runt i huset och Sophie blev glad över att jag var hemma! =) Kul!

Nej, men nu ska jag sova! Skulle  somna tidigt..vad bra det går för mig när jag säger att jag ska somna tidigt..Inte alls..

Kommentarer
Postat av: Farmor & Farfar

Tack för mailet. Vi hade 50-årsfest för Ulrika i lördags och 55-årsfest... för farfar igår och idag. Din far visar oss din blogg nu. Kusinerna frågade om dig i lördags.

Kramar från oss.

/F & F

2009-10-19 @ 15:05:40
Postat av: Mor och Cill

Hej pluttiplutt.. cillen å mammsen här :D låter som om att du har haft det underbart och att du har fantastiska fina vänner :D super kul med fantomen på operan och madammen tåssåen.. :P fin stavning va ;) Gucci var tokförvirrad i lördags. hon låg som en propeller på platssittning och liggningen.. huvudet gick åt alla håll.. å sen så skrittade hon fram fast hon skulle springa som en galning på alla andra momenten... tokigt... men de gick hyfsat bra ändå.. bara några poäng från 1:a pris ... snacka om att snubbla på mållinjen ;) pusselipuss :D love you sweetheart <3

2009-10-19 @ 21:25:47
Postat av: Ämelie

Hej Farmor och Farfar! =) Vad roligt att ni har stora partyn =) Det var där vi var sist antar jag, i skolan va?Vad kul!Synd att jag inte kunde vara där.. Kram

2009-10-19 @ 22:59:04
Postat av: Ämelie

Mammsen och sillsen! Heeej =) Ja! Visst är de rara min gullungar! Verkligen jättejätteroligt!!!

Hmm..tokigt! Varför gör hon så? Trist att det var så nära med poängen..Vill ju ha 2 till förstapris ju ;) Och nya bokstäver innan Cajandys Gucci ;)Pussilull <3

2009-10-19 @ 23:18:04
Postat av: Adam

Sorry ;D Blir en dyr telefonräkning, men det är du värd xD Även om jag aldrig slutar. Mer bloggeri, alltid trevligt o läsa. kramar

2009-10-19 @ 23:22:48
Postat av: Ämelie

Haha,det gör inget :P Det är alltid trevligt att prata med dig Adam! =) sömn är inte så viktigt..sova kan man göra andra nätter ;) kraam

2009-10-20 @ 12:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0