Engelska hästar

Idag gick jag och Holly en annan väg än vad vi brukar.. Har faktiskt tröttnat lite på Bourne Woods om jag ska vara ärlig..Vi har ju gått där varje dag i snart 2 månader ju..Så det var riktigt spännande att vara ute på okänd mark igen! Vi gick in på en publik footpath, som ledde rakt igenom en hästhage..Så det här var vad som mötte oss när vi kom in! :

engelska hästar
Holly och hästarna

Holly var ganska rädd för hästarna när de kom så nära..Men vi stannade ett tag och försökte få någon bra bild, samt vänja oss vid att inte vara rädda för hästar.. Det gick helt okej, iaf när de tillslut vände och gick åt andra hållet,.. Men det var lite läskigt där ett tag när de kom för nära varandra och en av dem (troligen ledarstoet) sparkade åt en av de andra.. Holly blev skräckslagen! Lyckades lugna ner henne med röst och godis... :)

Började regna när vi kom hem..Lyckades ha sönder Sophies klänning när jag strök..hade visst för hög värme på..Gud vad jag blev ledsen, trodde  jag skulle få skäll..Var nästan värre att Diana bara sa att det var okej och att det inte gjorde nåt.Hade ju väntat mig att hon skulle bli arg..Men hon sa att klänningen ändå var för liten för Sophie..Hmm.. Bra ändå..men inte kul att jag misslyckades med min strykning..Och igår råkade jag dammsuga upp en av hennes tandborstar..En sån där liten som man sätter på en eltandborste..Och när jag berättade det så sa David att hon ändå inte använder den just nu.. Jag som trodde jag skulle få skäll där med.. Tänk vilken tur jag har! Hämtade Sophie idag med bilen..Tog henne till en extralektion i Tap Dance som de skulle ha med flera äldre grupper..Och gud vad jag kände igen mig själv i henne. När jag var lite var jag precis som hon var idag på Tap.. Det var bara äldre barn där och hon ville inte ens byta om för hon ville inte vara med.. Hon var jätteblyg och stog typ nästan mellan mina ben med armarna runt mitt ben och ville inte släppa för att gå och vara med de andra barnen..  =( Efter kanske en halvtimma så lyckades hennes lärare få med henne till de andra. Och efter det så var hon med! Och de var jätteduktiga! Det var jätteroligt att se! De steppar till en låt i musikalen Annie.. Och det var 2 stycken äldre flickor (typ 14 kanske) som skulle turas om att vara Miss Hannigan. En av dem var asbra! Hon spelade så övertygande, var precis som hon i filmen!:

http://www.youtube.com/watch?v=cDkEXszYtdo

Sen åt jag för mycket till middag..Så nu ska jag börja tänka på vad jag äter..Inte bra med sötsaker..Men jag tror jag är sötsakoholic...Dumt!Måste sluta med sådana dumheter!

Nej,nu ska vi se om jag ska fortsätta läsa the Prisoner of Azkaban... =)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Hmm. Göra sönder små barns kläder... och uppsugen tandborste... Tänk om hon får men för livet. Fast jag tror nog hon överlever. Vilken toppenhelg du har haft.. Lite avis måste jag säga.

2009-10-21 @ 19:40:38
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Mor

Vilka söta hästar, söt hund också. kan inte sluta tänka på hur häftigt det måste ha varit på teatern. Du som kan alla låtar, fantastiskt.

Du... ta det lugnt med damsugaren, du vet ju hur det brukar gå.

Saknar dig massor

Krameli kram. Ps. I dag var lilla Bä så duktig när vi tränade.

2009-10-21 @ 19:51:38
Postat av: Cill

wow.. va häftigt med hästarna.. cool bild =O du gör så mkt skojigt älsklingen :D idag har ja jobbat på en skola i nykvarn.. träffade maria ryd där :D hon jobbar där.. gick bra nästan hela dagen. förutom på morgonen ^^ då va de en tjej som bråkade med mig massor som va större än mig både på bredden och på höjden XD jobbbigt läge.. saknar dig!

2009-10-22 @ 20:12:02
URL: http://cesse.bloggproffs.se
Postat av: Ämelie

Mama: Ja! Det var verkligen jättehäftigt! Jag sjöng och pratade med i nästan allting! =D Verkligen verkligen jättehäftigt! Haha! Ja, jag vet:P Jag är lite rädd att den ska gå sönder som alla andra dammsugare jag har använt:P Men inte än så länge ;)

Vad bra att lilla Bä är duktig =) Kraaamar!



Cillen: Ja, det var jättehäftigt hur nära de kom!Idag klappade jag på ett sto med föl.. Tack! Jag tyckte den med Holly blev häftig! =)

Nej vad läskigt!Vilken tur att du överlevde(för det gjorde du va?) Små stora flickor är läskiga :P



Saknar er! Kramelikram

2009-10-22 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0