Fel på internet,och stryk idag ;P

Idag har jag några bilder eftersom Holly och jag var ute i skogen! Vet förresten att fotot jag tog av inspelningsplatsen verkligen var inspelningsplatsen! :) Jag har strukit kläder idag (michaela!! ;p)..I cirka 3,5 - 4 timmar..Det var jobbigt!Jag har bevis på min arm..Fina märken efter strykjärnet har jag där :p Det gjorde ont..I morse fick jag en lektion i hur man stryker skjortor..Tydligen hade jag inte gjort det så bra tidigare i veckan när jag strök..Jag tyckte det blev fint!Men Davids skjortor måste vara välgjorda..Krage,axlar,ärmar,sidan med knapparna först,sen arbeta mig till andra sidan. Se till att inget blir skrynkligt igen.. Japp, nu vet jag hur det går till! ;) Hoppas att det funkade nu..Tittade på film undertiden som jag strök..Fortfarande sjuk,men ska nog in till stan imorgon och titta runt lite tror jag.Kanske träffar några av de andra au pairerna imorgon också..Tydligen finns det en tjej från Strängnäs här som heter Maria Nilsson. Hon är vän med min vän från kören; Sabina. Värsta sammanträffandet!

Och nu är det tydligen nåt fel på min dator också..Den gör så att internethastigheten i hela huset går från 3 megabit till ööh...mycket mycket långsammare..Jag är inte så haj på datorer, men fattar att det är BAAAAD!! Datorn har sagt nåt om antivirus, att jag måste ha nån licensnyckel eller vad det nu var, eftersom jag endast hade det i 60 dagar..Men om jag fixade om det så kunde jag ha det i ett år gratis!..Pappa hjääälp!

Här är lite bilder:

kyrka by the green En ganska fin kyrka som vi går förbi nästan varje dag när vi går till Skogen. Ett litet smakprov på en av de "nya" stigarna i skogen,som vi gick på idag.  Min eviga följeslagare!Jag lånade ett snöre från barnens lekrum och satte på klickern. Nu har jag den alltid på handleden när jag går ut med Holly! Idag gick det ganska bra. Hon kommer ihåg ibland vad det är hon ska göra :p (livrädd för två stora sheltisar blev hon idag också,hon skrek av rädsla). 


Här är lite bilder:
En tjusig stig. Vi råkade göra en liten avstickare från den "riktiga" stigen och hamnade här istället.. Bild nummer 2 är lite längre fram på vägen..Jag tror att man kan se ett hundhuvud sticka upp någonstans där framme (med förstoringsglas och supersyn ;P).. Bild nummer 3, dessa träd ser man lite överallt här!Jag tycker de är fina!

Avslutar med en bild som jag tror ska beskriva bra hur mycket jag saknar min hund.Jag saknar er andra också såklart!Men jag tror att jag har lyckats få en stenhund av Holly! Förmodligen var hon nog det redan innan..Men jag tyckte det var lite roligt :P Hoppas Gucci sköter sig därhemma! :)

Ha det bra!Sov gott Sverige...


Kommentarer
Postat av: Nettis

Saknar dig min Pannbiff. Idag har jag varit ute och sprungit 5 km. Det gick låångsamt. Men jag sprang i alla fall hela vägen. Ensam. Utan dig. Sorgligt. Hoppas allt är bra i Harry Potter-skogen och att du stryker på skjortärmarna istället för dina egna armar nästa gång. (L) Puss!

2009-09-12 @ 12:01:49
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Emelie

ÅH vad du är duktig!!!Jag är så stolt över dig!Det är ju asjobbigt att springa själv ju!Jag sprang igår..Men bara för att jag var sen,jag höll på att dö, så fort sprang jag =( Haha,ja,jag ska försöka lämna mina armar ifred nästa gång :P Puss! <3

2009-09-12 @ 12:40:58
Postat av: Sparris

Du får INTE springa om du är sjuk!! Då kommer jag och hämtar dig!! Sen så saknar jag dig! Puss

2009-09-12 @ 18:37:56
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var inte meningen..jag hade missförstått en tid och då var jag tvungen att springa för att hinna.. det var inte bra.jag vet =( Det kändes inte bra heller... =/ tokigt!



Saknar er !

2009-09-12 @ 20:15:57
Postat av: Mor

Det är verkligen en fin skog, ser ut som en regnskog.

krameli, kramel, kram.

2009-09-17 @ 21:45:42
Postat av: Emelie

Ja, visst är den fin!Tycker verkligen att den är jättemysig!Tycker det är kul att de bor så nära så det bara är att gå dit! =)

2009-09-20 @ 22:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0