Nära döden idag, twice! ;)

Ja herre gud! Vad har jag inte gjort idag... Först av allt...Jag har överlevt! Idag mina kära vänner har Emelie kört på vänster sida av vägen, och jag gjorde det även i en RONDELL!! :O Kan ni förstå hur äckligt läskigt det kändes när jag mötte bilarna på "fel sida" av vägen!! Jag körde liiite för långt åt vänster när jag mötte bilar bara, annars gick det faktiskt ganska bra! Jag fick även prova på att parkera på deras smala uppfart. Då måste man backa och vrida och vända..A bit tricky! Men jag körde inte på något eller någon! Och David sa att det gick bra. (iofs behöver han inte mena det, haha). Men vi åkte faktiskt in i Farnham bland en maassa bilar. Vi körde även efter en polisbil ett tag, så jag inte skulle göra nåt dumt ;) haha!

Igår var Sophies vän Jessica här och lekte..Hon var jätteförkyld och nös och snorade hela tiden. Jag tänkte inte mer på det eftersom jag väldigt sällan blir sjuk. Men denna Engelska sjuka kunde jag visst inte rå på.. Både jag och Sophie har nyst och snorat och haft ont i halsen idag.. Och när jag berättade det för David sa han att ja,de vuxna brukar ju aldrig bli sjuka om det är någon av barnen som är sjuk..men du kommer säkert få jättemycket nu ;) Har du haft vattkoppor?.....   And I was like huh? Jag vill inte bli sjuk i alla möjliga sjukdomar. Som tur är så har jag faktiskt haft vattkoppor(är jag ganska säker på). Men det  här är ju inte kul! Har varit här en vecka och är redan sjuk..Vad är det lixom.. Maybe it's the swineflu coming ;P hehe! (nej,sånt ska man inte skämta om)! Men jag känner mig ganska hängig och så..Skönt att det är helg snart! Fast då tänkte jag ju försöka ta en promenad in till stan, kanske handla nåt skoj... (men om jag är sjuk ska jag sooooooova!)

Idag har jag och Holly tränat! När vi släppte av Ben vid skolan så gick vi själva hem. Nu har jag alltid med mig godis och klicker. Idag har vi tränat på ingångar, vilket hon börjar få lite kläm på nu faktiskt. Och fotposition, det går också ganska bra. Men sätter man ihop dem så är det a little bit more tricky! Och så får hon klick när jag ropar på henne och hon vänder sig om direkt. Sedan så har hon börjat sätta sig nu varje gång hon vill ha bollen slängd av mig. Haha, det ser faktiskt riktigt roligt ut! Hon är duktig. Fast om jag då säger att hon ska lägga sig istället, så lyssnar hon inte alltid. Så jag tror inte att hon har riktigt kläm på vad orden betyder. Men det kommer verkar det som! =) Det är mycket lättare att träna hundar än att träna barn :P Jag funderar på om jag ska lära henne ord på svenska..Jag tänkte så här att det förmodligen inte kommer bli så att någon annan fortsätter med henne efter jag har åkt. Och då gör det ju inget om hon bara kan inkallning, fot och andra vettiga saker endast på svenska? :P Eller? Det kan ju bli så att de fortsätter..Problemet är bara att jag visst inte kan så mycket hundord på engelska..vilket är such a bad thing!

Idag har jag inte tagit En Enda Bild.. Fy fy fy! Det var verkligen dåligt gjort av mig! Jag får bättra mig och ta några vackra bilder imorgon! Imorgon ska Sophie till sin vän Nathaniel. Så då hinner jag nog med en låång promenad med Holly i den stora skogen! Då ska vi utforska en annan del och andra spännande vägar =)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Det finns väl engelska forum oxå ;) Surfa Emelie, surfa :D Btw.. det verkar inte som du stryker så mycket. Hur är det med det???

2009-09-11 @ 10:46:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Emelie

Hmm...Engelska forum..Vad du ska vara smart då ;p

Du!Strök, det gjorde jag idag!I 4:a timmar, okej, 3,5 då!Strök tidigare i veckan också, men endast i en timma..Och hon har strukit i 3 timmar i veckan också..Dom stryker alldeles för mycket i det här huset :P

2009-09-11 @ 19:27:55
Postat av: Mor

Vattkoppor har du klarat av som liten. Förkylning kan vara svårt att stå emot, hoppas att du är bättre nu. Vad du är jätteduktig som kör i vänstertrafik. Det är inte lätt. Kram från mor.

2009-09-17 @ 21:50:55
Postat av: Emelie

Ja, nu mår jag bra igen! Det var den värsta förkylning jag någonsin varit med om!Uscha! Ja..imorgon ska jag lämna barnen med bilen..det går bättre och bättre..det svåra är nu att parkera bilen :P speciellt fickparkering..

2009-09-20 @ 22:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0