Agilitytävlingarna går inte riktigt som jag tänkt...

Varför blir det alltid så här.. Jag går in med inställningen att det ska vara roligt, att vi ska vara ett team och att nu jäklar ska vi klara det! Å så blir det fel.. Tävlade igår på Stockholm Södra BK, dubbeldisk.. Agilityklassen stannade hon inte på balansen och struntade i mig och sprang in i en tunnel.. Tog ner henne rejält då på gungan och det var riktigt snyggt! Så den är jag verkligen nöjd med! Men sen stannade hon inte på A-hindret heller.. Vet inte riktigt vad det var med henne, hon som brukar vara så noggrann..
Hoppklassen rev hon 3:e hindret, tror att jag kan ha vänt upp för fort och att det var anledningen.. Det var Tommy som hade gjort banan och jag tyckte den var riktigt rolig! Jag hade stora förväntningar på oss på den. Fast mest så kände jag att, om jag gör det där, och det där, så klarar vi banan! Spring fort som... och visa rätt! Så efter slalom var det långhoppet rakt fram. Då skrek jag fram till henne. Okej, tänkte hon och vek av BAKÅT in i en tunnelingång som låg precis bredvid slalomet.. Hmm.. tycker jag känner igen mönstret med disk på tunnelingångar.. Men så nedrigt! Sen gick det verkligen jättefint! Så synd tycker jag, att det alltid ska vara såna små missar... :(

I Härnösand förra helgen gick de flesta loppet RIKTIGT bra! Men så gör vi så igen.. Disk och fem fel var trenden för oss..varje dag,...Dock rev hon bara en gång under de tre dagarna, vilket jag tycker är bra eftersom hon hade en tendens förra året att klippa många pinnar under en dag(och inte i en bra SM-pinne bemärkelse). Dock har vi faktiskt knipit en SM-pinne i år, i agility på Gotland. Men en pinne räcker inte långt Gucci.. Så nu får vi träna som galningar för 7-8 augusti är det tävling igen! Då har jag även varit dumdristig nog att anmäla Lyra också..Jag tänkte som så att någon gång måste hon ju starta.. Hon är riktigt duktig på att söka sig till hindrena och tar både framförbyten, bakombyten och blindbyten riktigt bra. Dock är det ju slalomet som inte är riktigt befäst ännu.. Men jag tänkte som så att om vi tränar slalom varje dag nu i en månad så borde poletten trilla ner. Annars blir det väl som en träningstävling.. Bara att gå in och ha roligt helt enkelt (vilket jag iofs ska göra ändå).

Idag ska jag till England! Bara över helgen, men det ska bli jätteroligt! Jag ska träffa Sam och "mina" barn :D Saknar dem! 
Nej, nu är det dags att cykla ner till sjön med hundarna och bada, men först! Lite slalomträning med Lyra!

Tjo tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0