Agilitytankar

Satt och tänkte på hur glad jag är att jag kan träna agility igen med Gucci... Hon vad så glad första gången jag tränade med henne efter jag kommit hem från England. Man såg det i hennes blick; "Ja! Äntligen! Wohoo! NU får jag träna agility igen!" Och hon kom ihåg hur man skulle göra :) Min duktiga flicka! Fast vissa saker är vi ju lite ringrostiga med :P hehe. Som slalom, tokigt att det ska vara just slalomingångarna som hon har "glömt" lite hur de går till.. Men på tisdag ska vi testa och se om vi minns hur man tar en hel bana! Fick höra av Michaela att det är träningstävling på klubben på tisdag, (på pappsens födelsedag), så vi ska prova lyckan..Vet inte om vi får hoppa på mediumhöjd eller om vi ska våga oss på largehöjden.. Hon har inte hoppat largehöjd sen september.. och har ju fått höra att vi ska ta det lugnt med höjdhoppandet.. Men om vi kör en redig uppvärmning och jag går av henne ordentligt med hennes benvärmare på (med 3 enkronor i varje nu), så ska det väl inte vara någon fara.. Måste ju ändå introducera höga hinder innan Gotland i slutet av juni..

Kom på nu..eller, visste förmodligen, men ändå.. att det kanske är på grund av hennes onda ryggkotor, som hon hoppar knasigt.. Eller.. hmm.. Alltså.. hon hoppar ju av 2 meter innan hindret, vilket hon kanske har gjort hela sin agilitykarriär. Men, äh, jag vet inte, satt bara och tänkte på det; att det kanske var därför hon hoppar knasigt. Men jag är så glad att hon är så mycket bättre i ryggen än när hon var hos honom förra gången (mannen i Västerås som kände igenom henne). Förra gången hon var där, för tre (snart fyra) veckor sen, så hade hon ont i 8 ryggkotor, från mitten och bak till svansroten. Men i måndags när vi var där så hade hon bara ont i 2, i mitten av ryggen. Så häftigt att det har gått så fort tycker jag! Och allt pga dessa "benvärmare" med "tyngderna" i! Han tyckte även att vi skulle köpa en pilatesboll till henne. För det har alla proffsen ;) Bland andra Jenny Damm ;) Det vore ju häftigt! Att se Gucci hänga där på en pilatesboll alldeles avslappnad ;p Hehe. Vi fick prova och hon var väldigt spänd i början,  men sen slappnade hon faktiskt av.. Så ska tjata lite på mamma så vi får en pilatesboll till min lilla voffe! (nej, hundmänniskor är inte galna).

Har anmält mig till flera tävlingar nu.. Blir Gotland slutet av juni, Härnösand helgen efter, Stockholm södra mitt i veckan efter det(om jag inte minns fel) sen Frövi i augusti.. Sen funderar jag på tävlingar som är lika långt bort som Härnösand, fast åt andra hållet.. Jag hittar inga tävlingar nära.. Kass på att leta? vet inte.. men så är det.. Någon annan som ska till Kungsbacka eller Bjuv? Eller känner till några tävlingar som är närmare :P

Tjo tjing

Kommentarer
Postat av: Michaela

Ska träna in däcket på Pana ikväll. En snabbträning men om du vill kan du komma förbi :) Jag är där från 17,15. Jag hade definitivt valt mediumhöjden om du ska springa en hel bana och inte gjort det på ett tag och med tanke på hennes rygg. Jag tror hennes hoppteknik nästan självklart har med hennes onda rygg att göra. Att vi inte har tänkt på det tidigare!!

2010-06-07 @ 11:14:15
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: Elle, Trombi & Ed

Välkommen hem till Sverige!



SKoj att köra agility med Gucci igen. Trombi har ju oxå problem med ryggen och ska på återbesök till kiropraktor snart.



Ses om inte annat på Stockholm Södras tävlingar!



// Voffis från oss

2010-06-07 @ 11:18:02
URL: http://ellesdogs.wordpress.com/
Postat av: Michaela

Lördag halv sex. Träning på klubben...

2010-06-10 @ 13:37:36
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: Michaela

Ändrad träningstid. Kan du på Söndag?

2010-06-11 @ 11:16:51
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: isak

nu har jag bloggat :)

2010-06-19 @ 22:20:14
URL: http://enlitenpojkesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0