I Sverige igen..

GAAAAH! Jag blir vansinnig på datorer! Internet funkar inte, datorn funkar inte, ingenting funkar! Skriver man ett inlägg så förväntar man väl sig att det ska ligga kvar tills man har skrivit klart..men neehe då..
Allt känns så hopplöst.. Sam letar jobb varje dag och alla svar han får är den samma..Du måste kunna prata flytande svenska.. Det är så elakt! Han säger hela tiden hur mycket han skulle vilja flytta till Sverige..Att han tycker så mycket om naturen, min familj och mina vänner.. Varför gör då det svenska samhället så att ingen kan flytta hit?? Han har ju jättemycket kompetens inom det område som han jobbar med! Det är inte rättvist :( Vi behöver hjälp.. Annars är det enda alternativet att jag och Gucci flyttar till England.. Och då kommer ja sakna alla här såå mycket! =/ Det är så jobbigt att se/höra Sam så förtvivlad..han vill ju verkligen komma hit =/

Jag vet inte vad jag ska skriva efter den där starka inledningen.. Bröllopet i lördags var otroligt vackert och jag grät, men inte på långa vägar lika mycket som Maria (bruden), de såg så lyckliga ut tillsammans :)
Fick träffa min kusin Molly för första gången, hon var verkligen söt som socker! Jag hade kunnat ta med henne hem! Hon var snäll och glad heela dagen! Underbar unge!
Var även riktigt roligt att träffa min familj och mina vänner igen! :)

Har tränat agility nu den här veckan, två dagar! Det var underbart! Vi har glömt bort en hel del, och hon hoppar fortfarande tokigt (2 meter innan hindret) men det ska nog bli bra tror jag. Hoppas jag, jag vill ha fler cert i sommar.. Det skulle verkligen vara perfekt!! Ska kolla upp fler tävlingar nu innan jag går ut med hundarna, måste ha många alternativ så vi har många chanser på oss att lyckas!

Idag ska jag till Eskilstuna, på "gruppintervju". Ska till städ på Mälarsjukhuset och alla andra som ska sommarjobba där kommer också, så ska vi skriva på lite papper och sånt..  Har även jobbat på Café Trägårn i veckan, det var roligt, stressigt med mycket folk (berättade det för Sam och han undrade om inte folk arbetar på dagarna) men det var ju studenten då..Europaelever sprang ut.. Kan ha varit det kanske..

Nej, om man skulle ta och göra nåt vettigt då..

Kommentarer
Postat av: Michaela

Kolla upp sommarkurser i svenska. Det är en bra ända att börja i för Sam.

Tänkte att vi kanske skulle träna Söndag FM eller Måndag kväll. Eventuellt ska jag valla på söndag FM och Isak har hemmamatch på EM. Det är träningstävling på klubben på tisdag så vi måste träna innan det :P

2010-06-03 @ 10:32:44
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0