Ny kusin och hundträning

Jag har fått en kusin! =) Nu är min yngsta farbror pappa! En liten flicka blev det.. Vad mysigt, hoppas jag träffar henne innan jag åker till England.. Tänk, jag som knappt sett Maja med stor mage, det känns ju konstigt ju..Så bara ploppar det ut en unge, bara sådär ;p

Idag har vi tränat agility på morgonen (vid 09.00) Simon skulle in till far och hugga ner ett träd (som han btw inte visste vad det var för träd...inte ens om det var ett löv- eller barrträd, tokigt) så då passade vi på att träna lite.. Sen bar det av till banken för att ta reda på om min familj i England kan sätta in pengar på mitt svenska konto. Det sa de att de kunde, vilken lättnad, då slipper jag skapa mig ett engelskt konto. 

När vi kom hem blev det till att ringa till veterinären och beställa boreliaprov..På måndag ska vi åka dit, jag och Gucci. Tyvärr glömde jag fråga vad det kostade, så jag var tvungen att ringa tillbaka. Då sa de att de skulle ta reda på det och ringa tillbaka till mig när de kollat upp saken. Tror ni att de ringde upp? Nejdå.. Så jag får ringa tillbaka igen imorgon..Vilket ju är så otroligt roligt, med tanke på att man sitter i telefonkö i en kvart för att vänta på att de ska svara.. Aja.

På kvällen idag blev det sökträning bortanför Malmby. Det gick sådär..Hon har börjat göra konstiga saker min lilla bä. Stannar efter bara några meter.. Men de två sista skicken gick hon bra, rakt ut och inga konstigheter. Men då körde vi bara hit direkt, så det var inget krångel med rullen och så. Men hon höll i rullen bra idag, när vi körde hela skick med påvis och allt! Så det var ju positivt! =)

Sen blev det middag 20.30, tacos! =D
Nu är jag mätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0