Systers unge Hannah:P duktig Lyra samt min stackars sjuka Gucci

Hahahaha! Jag tittar på en video om och om igen nu:P Videon hittar ni på min kära systers blogg! Inlägget som heter "Tacka gudarna för fotbollsskolan". Längst ner har hon lagt in en video som Hannah har spelat in. Hon filmar när Cecilia ska skjuta mål på Jack. Hennes kommentar är asrolig. Jag skrattar varje gång! Haha! Jag diggar hennes dialekt!

Idag ska jag till Eskilstuna med Malin. Väl där ska vi träffa Nettis och Jessie och så ska vi käka en pizza sen ner och lyssna på Dia Psalma  på någonting som kallas för Åfesten.. Annat att titta på lär det väl också finnas.. Men det ska bli skoj! Det blir istället för Frövi.. Jag skickade med ett löpintyg med Tommy i onsdags, som han ska lämna in så får jag pengarna tillbaka.. På tal om i osdags! Jag tävlade Lyra i agility och hon var superduktig!! Förra gången jag tävlade henne(sörmlandscupen) så sprang hon under alla hinder:P Dom hade typ 60-65..väldigt högt tyckte hon då. Men nu var hon verkligen jätteduktig!! Hon sökte sig framåt mot hindrena själv och tvekade inte ens någon gång när hon skulle hoppa!! Dock gjorde vi några missar så vi diskade oss.. men jag tycker inte att det gör någonting för jag trodde nog inte att hon skulle vara så duktig som hon faktiskt var. Mamma tittade på och tyckte att hon hade varit kass sa hon.. men jag tror nog att hon gick med på att tycka att hon hade varit duktig när jag hade berättat för henne hur hon hade gjort förra gången och hur lite jag har tränat.. Tänk om jag hade tränat massa med henne. Typ som jag tränar Gucci.Hon har en sån riktig kapacitet! Jag tror att det kan bli något stort av den lilla hunden! =D

På tal om min lilla bebis..Hon kräktes upp all sin middag igår..och tabletterna som hon får på kvällen behöll hon förmodligen inte.. Det är tydligen tabletterna som hon inte tål.. Men vi skulle prova att ge henne ikväll igen som vanligt.. och om hon kräktes igen så skulle vi köpa nåt på apoteket som skulle lugna magen..tydligen något som människor äter i vanliga fall...Ja, om man behöver det alltså :p... Och om det inte funkar så skulle jag ringa tillbaka till veterinären på måndag så skulle de försöka komma på någon annan lösning..För tabletterna måste hon ju ta... =/
bä fin

Kommentarer
Postat av: cill

Hehe.. va tokig du e. ja Hannah e tokig hon med. hon pratar ju inte riktigt så som hon gör i videon, men de kanske du förstod :P hehe. oj oj oj va duktig lilla loppan har blivit då :D kanske ska börja träna henne också då när du e borta så får du se va bra hon blivit tills när du e tillbaka ;) mahaha... stackars lilla bää.. när får hon börja träna igen? puuuuusss

2009-08-16 @ 12:48:09
URL: http://cesse.bloggproffs.se
Postat av: Emelie

Nehe,det trodde jag faktiskt..det lät ju så roligt! :P Ja,det får du göra..jag lägger grunderna nu så får du köra fortsättningsträning med henne! Men med Gucci mest! Glöm inte att titta på Greg Derret! Oroa dig Gucci får träna, men inget ansträngande..typ som fartmomenten i lydnaden, agility.. =/ Men hon har ätit sina sista piller den 30/8, dagen innan du kommer hem!Så då är hon förhoppningsvis frisk! =)

2009-08-17 @ 00:04:12
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0