Telefonkö,boreliakostnad,äppelpaj, tennis och JOBB!

Idag har det hänt mycket! Ringt till veterinären och fått prisuppgift nu iaf..Dom hade tappat bort mitt nummer (tydligen) .. Jag klarar verkligen inte av att sitta i telefonkö i 15 minuter där de säger "det är fortfarande samtal före, det är .. 2, samtal före".. var 30:e sekund... Det är krävande för psyket! Ca 1400 skulle det kosta.. Bra för en som inte har några pengar..Men men..det måste lösa sig på något sätt, det är min bebis hälsa som är viktigast! !

Idag kom Max hit och hälsade på. Vi gick ner till vattnet med hundarna, det var vääääldigt varmt, och inte badade vi själva heller.. tokigt! Sen fick han för sig att vi skulle baka äppelpaj..så det gjorde vi.. eller han gjorde det, jag diskade :P Den blev ganska god.. men mysko. Simon åt upp mer än hälften, haha!Så jag antar att den gick hem ordentligt där :P Sen åkte vi in till stan för att spela tennis med Nettis och Hamlin. Max åkte med för att säga hej till Nettis. Det var väldigt roligt! "Anette, jag har en vän här till dig" sa jag. När hon kom ut så stirrade hon på Max i säkert en halv minut innan hon såg vem det var. Då blev hon glad =) Men nettis, det såg väldigt roligt ut! haha! =)

Sen gick bror min, nettis, hamlin och jag och spelade tennis! Vi spelade från 5 till typ kvart i 7.. Det var jätteroligt! Träffade inte alla bollar dock.. men det var kul ändå! Det måste vi göra om Anette!? Simon var riktigt duktig tycker jag, för att inte ha spelat på så länge, han var bättre än mig.. (det kanske inte säger så mycket tycker ni nu.. men ändå). Det var kul, och spela tennis vill jag absolut igen! =)

Senare har det blivit middag samt räkor.. Efter räkorna gjorde vi nåt mindre trevligt..vilket var skölja ur soptunnan, USCH! Det var ÄCKLIGT! BLÄ! Vilket påminner mig..jag måste ut och ställa upp tunnan också innan jag somnar..hu*
Men nu sitter jag här efter jag har pratat med min systeryster! Du är duktig sill! Du kommer klara dig bra i Paris, jag lovar. Har du inte MVG i idrott kanske?Då kan du ju orientering ;)

Just det, det får jag inte glömma! Jag har fått ett jobb! Alla tiders matlagare Malin ringde till mig idag och frågade mig vad jag skulle ha för storlek på min skjorta.. Huh? tänkte jag.. Aja, bäst att inte ifrågasätta utan endast svara "small" och vara glad. Tidigare när jag pratat med henne sa hon att hon skulle ringa mig om det skulle finnas något jobb över huvud taget. Men det hade hon nog glömt. Vilken tur att jag inte har något annat uppbokat, att jag redan skrivit in detta jobb i min kalender! Så klockan 15.00 ska jag infinna mig på Alla tiders matlagare i Nykvarn på lördag.. Då beger vi oss till Hamra(som jag för övrigt trodde låg på Gotland, tänk så fel man kan ha), och då ska jag vara servitris (tror jag iaf). Det är iaf vad jag trott.. Men spela roll, jobb som jobb! Så då kanske jag har råd med ett boreliaprov på Gucci trots allt....
Hoppas att mina svarta byxor passar..Undrar vilka av mina svarta skor jag ska ha.. hmm.. nu blev det svårt! Det tål att kluras på imorgon...

Och så ett fint avslut... Music of the night - Phantom of the opera

Kommentarer
Postat av: Sparris

Jag tror att dina byxor tyvärr kommer vara för tajta ;) Men jag kan ta dom!

2009-08-07 @ 18:34:41
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Jessie

Grattis till jobbet! hur mycket är det som du dka jobba? Puss Puss

2009-08-07 @ 20:27:58
Postat av: Ämelie

Haha!Vad du är snäll som erbjuder dig att ta dom:P Men jag provade, och som tur är så ska jag förmodligen stå hela kvällen så då är de inte för tajta ;) hehe Det största problemet är skorna... :/



Tack Jessica! Det är bara ikväll jag ska jobba..Det är på ett bröllop..Tror inte att det kommer bli nåt mer, men man kan ju alltid hålla tummarna :)

2009-08-08 @ 11:55:42
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0