Pictures from Fresham

Här kommer några bilder från vår promenad runt Fresham pond (the big one). Och det här var innan det började regna..som det gjorde när vi hade gått ungefär halvvägs :P haha!

Titta på den här svanen. Jag tyckte den såg vacker ut först..Men sen kom den närmre och närmre och började göra hotfulla ljud.. På sista bilden här han han ställt sig upp. Då stoppade jag kameran i fickan och lade benen på ryggen och sprang iväg! Han tänkte äta ooppp mig!!!

svan vid fresham svan

Fick inte så  många vackra bilder tagna..Tyvärr har jag en crappy camrea.. Men fick några som inte var suddiga faktiskt..så det var ju bra! Jag tycker det är kul att ta kort, man kan få till så många häftiga bilder =)

lerig väg vi gick på

Denna väg gick vi på.. Ja.. det funkade för hästarna att gå där..Men det var lite svårare för oss att ta oss fram i leran..

fresham pond

Fresham Pond..Ser ut som en död sjö..Ser lite läskigt ut faktiskt om jag ska vara ärlig..Men den var faktiskt fin! Men ju mörkare det blev, desto mer o-fin :P blev den. Tillslut kunde man ju nästan bara höra vattnet, i de delar där det var porlande .. Det hade varit lite mysigt med det porlande vattnet och regnet som öste ner, om jag inte hade varit så nedrans kissenödig :P haha! Så det hjälpte ju inte direkt ;)

Sam

Ja, här har vi mitt promenadsällskap för dagen. Idag var det inte hunden Holly som följde med på min expedition runt i Freshampondskogarna. Idag hade Sam vänligheten i att vilja följa med mig :) Och vi tog vandringen runt the Big pond, inte Little Pond, som jag och Holly alltid går runt. Så då fick jag se nya skogar. Som ju tyvärr var väldigt leriga..men ändå :P Men jag tror nog ändå att jag föredrar the little pond, för runt denna så var det alldeles för mycket upptrampade stigar, och lite för mycket trafik..det kändes inte riktigt som att man var ute i naturen på vissa ställen.. Så det blev ju lite som en upptäcksfärd som jag ville ha! Men vi var ju inte direkt vilse någongång. Måste ha varit för våra utmärkta lokalsinnen ;) hehe!

 

Igår efter promenaden i skogen fick jag skjuts ner till Sainsbury's för att hälsa på Carolin. Vi begav oss på jakt efter ett matställe.. Det här är ju som sagt England..så regnar gör det varje dag nu för tiden..så medan vi gick gatorna fram blev vi allt blötare och blötare. Och till varje ställe vi kom fick vi samma svar: Har ni bokat bord? Nehe, nej, då kan ni inte äta här.. Nehepp tänkte vi.. medan magarna knorrade mer och mer.. Vart ska vi då gå.. Nejmen varför inte äta på Marlborough head. Så sportsbaren blev det, med bamseburgaren och pommes! Mmmm, mumma! Och så lite grabbkärlek i Football! plus även lite X-factor, utan ljud.. :P haha!

 

Efter denna utsökta måltid begav vi oss skrattande (av någon anledning jag inte längre minns) till The Cobbett för lite biljardspelande! Tyvärr fanns det inga bord lediga, men vi köpte oss varsin dricka och begav oss upp ändå..för att vara först på plats så att säga, ifall någon fick  för sig att sluta sitt spelande.. Vilket det faktiskt var, så vi fick deras kö, och vita boll, OCH två pund i deposit! :O PLUS 50 p att spela för! Det bästa är alltid gratis ;) haha! Så spelade vi säkert 6 omgångar.. och jag vann 4 av dessa mot Carolin, gissa om hon var sur :P haha! Men vi var verkligen ganska mycket rubbish from time to time :P haha,! Men det var ju de tillfällena som var de bästa, eller hur Carolin ;)   Sen var det 3 grabbar som ville spela mot oss. Så då spelade vi några omgångar med dem! Nej, jag och Carolin var inte i samma lag :P haha! De var jätteroliga! Skämtade och fuskade och grejade! Det kändes som att vi hade känt dem jättelänge! Sen så följde vi med dem på efterfest (ja,mamma, ta det lugnt!) och så spelade vi piano, guitarr, spel, och sjöng! De sjöng högst! :P Och så spelade Carolin guitarr och vi båda sjöng svenska låtar! De tyckte att det lät fiint =) Fast de gillade inte att vi pratade svenska med varandra.. Men vaaad, man måste väl få prata lite svenska ibland utan att man är ruuude ;P Men vi hade verkligen jätteroligt! Så nu har vi fått nya biljardvänner att spela med! =)

 

Nej, nu måste jag gå.. Ska och se 2012! :O Hoppas den är lika bra som du sa Jessica ;)

 


Kommentarer
Postat av: Mor

Lugn, jag? Jag är väl alltid lugn. Det är bara det att det finns så många fula vargar. Men du har ju MVG i självförsvar så jag lutar mig lugnt tillbaka......

2009-11-29 @ 21:55:07
Postat av: Sparris

Åh! Va söt han var!! haha! Puss babe

2009-11-29 @ 23:56:40
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Ämelie

Hahha ! Bra mamma :P Det är ingen fara på taket, MVG i självförsvar fixar allt ;)



2009-11-30 @ 14:21:50
Postat av: Michaela

Värsta partybruden.. Det är bra att du kommer hem så du får lugna ner dig lite och göra riktiga saker som att träna hund och hänga på klubben i Malmby än att springa på alla dessa barer. Och nu är du ute och går i skogen med killar utan hund.. Var ska detta sluta :P Jag förstår din unga vackra mamma :) som är rädd för alla fula vargar. Jag själv kommer att ha GPSsändare på Isak när han växer upp :)

2009-12-01 @ 15:41:21
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Pops

Bättre att fly... Fina bilder verkar du ju ha fått i alla fall. Trots väder och elaka småfåglar.. :)

/Pops

2009-12-01 @ 21:03:01
Postat av: Nettis

Självklart uppförde hon sig exemplariskt! Jag är chockad över att du ens känner att du behöver fråga =P



Det blev dock ett läskigt möte med en schäferbest. Livrädda blev vi allihoppa, allihoppa... Men det gick bra. Tell you later.



Tänkte skriva att du borde logga in på msn, men det är ju lillördag, så jag gissar att chansen är 95% stor att du är på puben... Eller bio igen kanske? Uhuu..? ;)



Tusen pussar!

2009-12-02 @ 21:55:40
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Cill





Gaaah, SAKNAR DIG!



Emelie, inte stanna kvar i Eng hos samtypen :O jätte dumt! saknar dig.. kom hem!



Superfina bilder på svanarna.. Värsta proffsfotografen!



Du är bäst..



puss puss

2009-12-04 @ 20:01:05
URL: http://cesse.bloggproffs.se
Postat av: Uffe eller vad jag nu heter

Fiint

2009-12-04 @ 22:11:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Ämelie

Jag kommer hem om 2 veckor! Helt otroligt! Det känns ju konstigt ju.. Men det ska bli kul att träffa er igen =) Hihi, tack så mycket! Jag försöker ta fina bilder iaf :p

2009-12-04 @ 22:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0