Foodmarket,borgmastare och fotaj!

Idag har jag skakat hand med borgmastaren av Farnham och hennes man!! Det var ascoolt! Men halla, sa har kan man ju inte borja ett inlagg..Jag spolar tillbaka till igar........

Igar var jag och traffade massa svenskar i en svensk kvinnas lagenhet..De hade nan grej att de brukade traffas och bara prata svenska..Det var, som jag forstod det, kvinnor som hade varit au pairer men stannat kvar, eller kommit tillbaka och stannat kvar och skaffat familj i England.. Lite mysko var det, for de pratade knappt med mig, men jag  hade Carolin att prata med sa det var lugnt ;) Fran, som mamman heter till barnen som Carolin passar, ar halvsvensk, sa hon tar svenskalektioner hos kvinnan vars lagenhet vi var i.. Lite roligt :)
20.15 begav jag mig mot the cobbett for att traffa alla au pairer..Kom dit, och vakterna rotade igenom min vaska, vilken frackhet! ;P Kom in iaf utan att visa leg, hittade alla vid ett bord utomhus och placerade mig vid samma bord! Vi hade jattetrevligt pa the cobbett, spelade biljard gjorde vi till och med! Och jag blev anklagad for att ha tittat pa en killes rumpa :P hahaha! Det var jatteroligt!!! :p Efter nagra omgangar av biljard begav vi oss till The slug.. Dar slutade tyvarr Stinas kvall eftersom hon hade glomt ta med sig sitt leg, och fast vakten gick och fragade chefen, sa var det deras policy, sa hon fick aka hem..Pappan i hennes familj var ocksa ute och han skulle hem, sa det var ju bra det, sa vi slapp ha daligt samvete for att vi kom in och inte hon.. Val inne pa the slug kunde aven jag konstatera att det inte fanns nagot dansgolv aven fast det sag ut som att det faktiskt borde vara ett dansgolv dar! Dumt! Jag och Carolin vandrade runt och traffade folk, blev till och med van med bartendern Richard..Fattar inte varfor dock..Det verkade som att han trodde att han kande Carolin, men hon kande inte honom :P skumt! Nar de stangde pa det slug var det valdans morkt ute och jag hade gaanska ont i mina fossingar efter att ha vandrat i hogklackat flera timmar..Sa det slutade med att jag vaknade upp i Carolins sang imorse.. Sa det var ju bra! =)
Hennes familj hade gatt ut nar vi gick upp for frukost vid halv 11 sa det var lugnt och skont i huset ;) Men sa horde vi att de var utanfor dorren, sa Carolin gick for att oppna i sin pyjamas..Dom av hennes forvaning nar hela gatan utanfor ar proppad med folk! Hela gatan var fylld med marknadsstand, manniskor, mat, och till och med demonstration av hur man lagar mat av folk fran restauranger i narheten.. Hon blev lite chockat maste jag saga och det var jatteroligt! :P Men hur kunde vi undga att inte hora dem???
Sa vi spenderade dagen med att provsmaka alltifran chokolate in a pot, till getost... =D Nar vi hade trottnat pa allt folk och en fejk fransman pa styltor, sa gick vi in i en kortaffar for att hitta ett kort till min mormor som jag ville skicka till henne till nar hon fyller ar =) Hittade dock inget passande kort, sa far leta vidare.. Vi gick aven in i en kladaffar, och ja!Hall i er nu, men det ar faktiskt sant! Jag kopte klader! Jag kopte en lila stickad troja, ganska lang med korta armar, samt vantar, graa, riktigt riktigt fina! Lange sen jag kopte klader till mig sjalv..

Nar jag kom hem fran affarer och marknader och borgmastare och allt sant stahej, sa hade jag riktigt riktigt riktigt ont i fotterna! Gatt med hogklackat i flera timmar, det ar inte att rekomendera...Men da var det till att ta pa sig lite skonare skor och sen ivag for att hamta Ben pa Beevers, samt grilla dar! Hamburgare och korv var det till middag idag alltsa (intresseklubben antecknar). Traffade en tysk au pair dar, hon har ett av sina barn i South Farnham, dar Ben gar..Sa vi ska traffas vid traffikljusen pa mandag vid pick up :p

Jag har aven sytt idag!Den svarta koftan som mamma fick av Maria, som jag har lanat hit tappade en av sina knappar..Men jag sydde tillbaka den, samt faste de andra lite battre, eftersom aven de var pa vag att ramla av.. Ja, sa det var min dag(dagar) det.. Nu ska jag lagga mig tillratta i sangen och se om jag kan titta pa nat roligt avsnitt av idol!!! =D

Hej svej Sverige!


Kommentarer
Postat av: Nettis

Emelie, jag har varit på singelfest utan dig, helt fel! Men det var kul i alla fall. Vi hamnade in the middle of nowhere med ett gäng Sthlmare. Aaah, vet inte vad som hände. Men när de spelade Carola så tänkte jag på dig, när jag såg gamla bekantingar då tänkte jag på dig! Saknar dig. Marknad nästa vecka, och hur faen ska det gå tillutan dig? Tur att det bara är två veckor kvar.

2009-10-04 @ 05:54:35
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Nettis

Du och jag och våra fossingar. Jag har så jäävla ont! Fast jag kan ge dig massage, vad ska du göra åt min smärta? ;) Puss på dig söt!

2009-10-04 @ 06:09:33
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Michaela

Tackar för grattiset :) och ja, det börjar bli askallt nu. Det var bara 8 grader och blåste på tävlingen igår, men vi hann tävla färdigt innan regnet kom, tack och lov... Idag är det dock lite varmare :P Nu ska jag snart och träna lydnad med din mor och A-K. Jag fått mina konor :)

Du har blivit värsta partybruden där borta i England :P

2009-10-04 @ 10:42:30
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Ämpo

ÅÅÅh, Carola! =D Värsta roligt ju! Ja..jag tänkte på marknaden igår..tråkigt att jag missar den i år! Men snart så kommer ni hit iaf!Det ska bli askul!Men tyvärr så har jag inte kunnat kolla upp hur vi ska ta oss överallt..inte haft tid :P Men ska se om jag kan kolla upp tåg och sånt i veckan.. Som du ser funkar min dator nu också..vet inte varför eller hur länge..men nu gör den det..skumt!!!

2009-10-04 @ 18:21:18
Postat av: cill

meh hallå.. du skrev inte en enda gång om varför du hälsa på borgmästaren? säg nu.. du skrev bara att du gjort det. men var, när, varför? coolt. och, HÖGKLACKAT? är de dina svarta då eller? du e balll du ;)

2009-10-05 @ 12:12:15
URL: http://cesse.bloggproffs.se
Postat av: Emelie

Hahahahaha,glömde jag det?? Hahaha!Vad rolig jag är :P Jo jag och Carolin stod vid ett sånt här marknadsstånd och hon skulle köpa kaffe. Så kom det 2 personer som såg väldigt viktiga ut med medaljong(eller vad det nu heter) och grejer runt halsen och ställde sig bredvid oss. Då sa kvinnan som sålde kaffet, Det här är borgmästaren av Farnham!Så skakade vi hand med dem och berättade att vi var från Sverige. Det var helt lustigt att bara vi blev presenterade :P Hade ju knappt pratat med kaffetanten alls :P Men borgmästaren tyckte det var lustigt att vi kom ända från Sverige för att gå på Farnhams foodmarket :P Jätttekul!! =D

Ja..mina svarta skor med klack..Haha,jätteball :P

2009-10-05 @ 21:06:09
Postat av: Pops

Gått på marknad (istället för Strängnäs...) och blivit tjenis med sjävlvaste borgmästaren!! Det går ju bra för dig overthere. Stiger i samhällsklasserna dessutom ;)Och en massa svenskar i byn också. Kul.

Det värmer att du ser ut att trivas.



Krameliekram /Pops

2009-10-06 @ 08:29:25
Postat av: Mor

Carolin är det hon som är ifrån Strängnäs? Det är himla kul att du träffar så många. Nu är det bara Harry som saknas, eller en rik greve....

Kram.

Mor.

Ps, hur lång tid tog det innan du bestämde dig för tröjan?

2009-10-06 @ 19:57:07
Postat av: Ämelie

Jajamensan,bundis med borgmästaren!Asfränt juh! =D Jag är cool jag ;)



Nej,Carolin är från Märsta..Ja,det är jättekul! Ja, eller hur! Harry for the win!! Tröjan? Jodu serru..Jag tittade på den en gång, provade den, köpte den..!! =D det du!Det trodde du inte va ;P Haha!

2009-10-06 @ 22:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0