Svenskt middagstips någon?

Fortfarande ont i tån..Men bättre idag..Förmodligen ingen spricka då..Men en redigt bra smäll var det!Som håller i sig så länge menar jag..
Idag saknar jag verkligen alla er! Har haft en tråkig dag idag! Den slutade med att jag satt och vässade alla pennorna i lekrummet :P Så nu har jag kramp i tummarna :P Sitter i vardagsrummet och har precis varit uppe och kollat till barnen, som tack och lov sover som små änglar! Jag är barnvakt och fick göra skäl för pengarna..Gråtande barn och sura barn. Sura för att jag tvingade Ben att byta CD-skiva eftersom Sophie fick mardrömmar av den.. Gråtandes; för att jag gjorde misstaget att göra som de sa och fylla en varmvattenflaska med varmvatten..Dock fanns det bara en flaska, och två barn..Ni ser problemet!? Så jag tog ifrån de stackars barnen flaskan, så ingen av dem fick den.. Nu ligger den här bredvid mig i soffan! :P

Åååh! Imorgon är det Strängnäsmarknaden! Jag vill så jättejättegärna vara där! Vill ha såna där goda godisar! Kan inte komma på vad de heter nu bara för det! Men såna som mamma också tycker om! Såna som ALLA tycker om! Men gud! Vad heter de? Dumt jag inte kan komma på det... Men marknaden är ju min Jessica och Anettes vandra runt hela dagen dag! Och Malin brukar nästan alltid vara med också! Inte köpa någonting på första varvet..Det är den viktigaste regeln! =D Gud, jag kommer verkligen att sakna det i år! Och marknadshelgen brukar oftast vara riktigt fin, dock ganska kall.. Hoppas ni får en fin dag imorgon! =)

Imorgon ska jag kanske laga en SVENSK middag till familjen..Problemet är att jag inte kan komma på vad vi brukar äta i Sverige.. Så HJÄLP :S Ge mig tips! Snabbt! Please!

Jaha..Jag som hade så mycket som jag tänkte att jag skulle skriva ner, så har jag glömt allt när jag väl sätter mig ner vid datorn.. Jo, just det! Jag har börjat med uppletande av föremål med Holly! Vi har ju kört bytesövningar ett tag nu, så tänkte jag skulle testa.. I början av veckan trampade jag upp 1x1 m och lade ett föremål där. Det gick ganska bra de flesta gångerna. Så igår så lade jag dit 2 föremål, i en lite större ruta, gick också jättebra! Så idag så lade jag dit 3(!) föremål i en liten korridor. Det var asroligt att se! När hon kände lukten av det första föremålet så viftade svansen som en propeller! Så roligt att hon blev så glad av att hitta den! =D Jag kände mig så stolt! Och i samma andetag, ledsen över att det inte var min hund.. Saknar dem så mycket! Förra helgen tävlade mamma med Gucci..Det hade inte gått så jättebra poängmässigt, men attityden hos Gucci hade varit riktigt bra, vilket gör mig glad! Denna helg ska de tävla igen! Jag håller alla tummarna!!!

Ja, nu har jag hittat Harry Potter och The order of the Phoenix..Så ska titta lite på den..Se om jag känner igen The Bourne Woods ;P hehe! Kommer alltid att tänka på det nu när jag ser en HP film! Att jag har varit i den skogen!
=D           Habblaballbalankjnhaja! Jag såg vägen där jag har gått typ 100ggr med Holly!!! :O Ni vet när de åker med vagnarna som dras av testralerna, i Harry Potter 5:an.. Jag har gått på den vägen!!! =D=D AAAAS-coolt!

Kommentarer
Postat av: Adam tycker till

Du får ju förklara för dem vad logik är, duuuuh! ^^ Om det vore så enkelt...



Man kanske ska köpa en godispåse åt dig :) hmmm



Hoppas på att du får en ooooetrooooeeeligt bra helg! Som vi säger i Norrland :)



Oo jag har fått mitt brumbrumtillstånd klappar händerna

2009-10-10 @ 07:29:05
Postat av: Ämelie

Ohoo!Så då kommer du vara ute och köra på de svenska vägarna när jag kommer tillbaka! Ojojoj ;p Vad kul! Hoppas ni har en bra dag på marknaden idag! =) Själv har man ont i halsen ='(

2009-10-10 @ 12:18:01
Postat av: Tommy

Hmm svensk mat? Pizza, hamburgare från Mcdonals, kebab ja det är väl svenskt.... Nä kör Köttbullar, brunsås och potatis, mera svenskt än så kan det inte bli.... Vi sket i marknaden, efter som den årliga tradionen inte kan hända, dvs vi springer på Ämelie ;) Så åkte jag och tävlade folksamcup kval istället med Peg, Vi dubbelnollade! Det du! Vi är i final! eller som de säger där i UK... Wii ar in fajnöl! :)

2009-10-10 @ 19:37:43
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Nettis

Du var inte där, helt fel. Och jag har varit så glad att jag har skrikit hit och dit, så nu har jag ingen röst kvar. Konstogt... Förhoppningsvis kan jag prata i morgon igen... För då är det kalas! På torsdag, på torsdag, på torsdag....!!!!! Puss på dig!

2009-10-11 @ 03:12:20
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Pops

Hallå godis.



Hoppas middagen blev lyckad. Swedish Meataballsaa?

Det gick säkert bra. Fint väder på marknaden och det gick åt på tok för mkt pengar. Tror Cill köpte godis till dig. Hmmm..kan kanske säga att det är från mig också...



Ha en skön vecka gorgeous!!!



/Pops

2009-10-11 @ 19:47:14
Postat av: Tommy

Tack :-) Nä tyvärr kommer finalen gå i Stadium arena i Norrköping, men ändå rätt coolt. Vi tar upp traditionen nästa år :-)

2009-10-12 @ 16:51:29
URL: http://www.5fel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0