På nya äventyr!

Denna helg hände det många spännande saker! På lördagen var jag inne i Farnham och handlade schampo, balsam, tvål, och hör och häpna; tandkräm! Det var väl spännande ;P Hehe! Sen ringde jag Carolin och stod helt plötsligt i utanför hennes dörr och blev som tur var insläppt.. Sen begav vi oss till klädaffären number one i Farnham, där Carolin köpte sig en orangeaktig tröja, som, om jag får säga så, såg väldigt specciell ut på galgen. men när den väl kom på så blev den ascool =) Efter våra shoppingturer hit och dit så bestämde vi oss för att vi skulle gå någonstans och äta..Vilket betyder, om ni har hängt med i svängarna, att jag INTE lagade någon svensk mat åt familjen Raine..Men det var inte mitt fel, utan det blev faktiskt bestämt redan innan att vi skulle ta det någon annan dag.. Så Carolin och jag letade oss fram till The Slug and Lettuce, där det fick bli den sofistikerade måltiden; bacon/cheesburger med pommes! Mumma!
Mätta och belåtna satt vi (barnvakt) framför tv:n med popcorn och dricka, fick dit Stina som smaskade med oss, och pratade Harry Potter! Kan en kväll bli bättre än så ;)

Det jobbiga kommer nu, kom hem vid 00.00 typisch, och satte klockan på 06.30 på söndagsmorgonen. Det var nämnligen så att Monica hade fått för sig att hon ville på utflykt, och jag är inte den som säger nej för lite äventyr ;) Så klockan 08.00 stod jag på tågstationen med 5 andra au pairer; Carolin, Carolin, Janina, Monica och Valeria, redo för en heldagsutflykt! Vi bestämde oss för att vi skulle åka till Salisbury och åka ut till Stonehenge! Ascoolt! Tågresan tog kanske ca 2 timmar, med väntetid och tågbyte..Så här såg det ut då :



på väg till Salisbury och Stonehenge! Jag, Carolin,Carolin,Valeria och Janina! Monica tar kortet

Här är det Monica som tar fotot...

Framme i Salisbury hittade vi taxi till Stonehenge, och fick lite guidad tur..  Vi stannade och såg en bit av ett av Sting's sommarhus, det hus som Madonna spenderade sin smekmånad i! Lite coolt!

carolin,carolin och janina Janina,Carolin & Carolin  valeria,jag och monica Monica,Valeria & Jag

Väl framme fick vi en timma på oss att vandra runt bland stenarna.. Man fick med sig ett band att lyssna på historien om varför stenarna fanns där.. Eller rättare sagt, gissningar och många kanske, och vad tror du... Inget riktigt säkert om någonting..Och en berättarröst som idiotförklarade en :P haha! Men det var intressant! Ett måste om man är i England att man ska åka till Stonehenge! =D

Visning av Stenarna :P   Stonehenge!

Efter Stonehenge åkte vi till en av de största katedralerna i världen(?) Ja, den var stor i alla fall! Och väldigt väldigt fin! Här är väl en liten bild på den också =)
katedralen

Efter det var vi vrålhungriga och efter många om och men blev det en lyxig lunch på Burger King. Därefter splittrades gruppen då majoriteten ville gå och se ett slott, medan vi underliga svenskar ville gå på bio :P Så jag och Carolin gick och såg Up 3D! Den var asbra! Jag tror jag och Carolin skrattade mer än vad barnen gjorde som också var där :P haha! Men det kom även tårar under filmens gång, för den var faktiskt riktigt sorglig också.. Men helt klart sevärd!! När filmen var slut hade vi precis missat vårt tåg hem, så vi fick flörta lite med tågvärdarna som var där för att få reda på nästa..Visade sig att vi hade en timma att slå ihjäl, så gick till The Kings head, en pub lite längre ner vid vägen..När vi sedan lyckades komma på tåget hade vi dunderturen att komma med ett tidigare tåg när vi skulle byta! Så kom bara hem 23.15 ist för 23.45! =D Lycka! Häpen blev jag, över att upptäcka att jag var som en vandrande zombie under hela måndagen, allt pga för lite sömn, tänka sig :P

Så! Detta var min helg! Nu ska jag sova, men först vill jag gratulera min goda vän Tommy och Peg, för deras bravader i helgen! Grattis till finalplatsen i Folksam Cup! =D
Och ett stoort grattis till min älskling Gucci och min mamma! För de har lyckats med vad vi har kämpat för i snart 3 år! Guccis första förstapris i lydnadsklass elit! Grattis! *stolt*

=D


Kommentarer
Postat av: Carolin

Jag måste säga att jag tycker din vän har en mycket fin orange/gul tröja på sig. De som ifrågasätter hennes klädval måste vara en sån där trist och grå typ. ;D



All makt åt Harry, vår befriare!

2009-10-13 @ 23:18:16
URL: http://leran.blogg.se/
Postat av: Nettis

Så om det råkar vara så att man ska till England i morgon, menar du att man ska dumpa sina kompisar i London och istället ta sig ut till ett ställe kallat Stonehenge? Hmm... NO WAY!

Längar som en tok, ses i morgon! Vad sägs om att vi försöker att inte enbart äta hamburgare? ;) Puss på dig älsklingen!

2009-10-14 @ 21:37:29
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Ämelie

Haha ja! Det tycker jag också!Inga trista och gråa typer här inte! =D Harry är vår vän och snart ses vi i Bourne Woods! ;p

2009-10-14 @ 22:10:30
Postat av: Nettis

Just det, på marknaden. Vi såg massor med folk, Vet inte om jag har någon lista på alla, men jag kanske kan nämna några i morgon ;) Anledningen till att var så glad att jag skuttade runt som en duracellkanin och skrek så jag lät som att jag var en tonårsgrabb i målbrottet efteråt... Det var den dummaste frågan den här veckan. Vad tror du jag var så glad för? Va?

SES I MORGON! PUSS PUSS!

2009-10-14 @ 22:14:43
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Ämelie

Åh nej! Så lätt kommer ni inte undan! Inget Stonehenge för er inte!Ni får nöja er med att titta på bilderna ;P hehe! Gud vad roligt det ska bli! Va?

Var det en dum fråga? men men men.. Det var ju på marknaden!Ja,det är klart, man är glad på marknaden =) Men det lät så roligt det du skrev..Ja, och Emelie var inte där så det var inte så kul, men jag var jätteglad och skrek hela tiden! :P haha (okej,är inte så bra på citat :P) Är så glad över att jag kan säga "syns imorgon"! Puss puss =)

2009-10-14 @ 22:36:25
Postat av: Nettis

Hahaha. Men det var ju fel för att du inte var där. Men jag var glad för att jag skulle till dig om mindre än en vecka. Men du, SES IKVÄLL!! AHAA, ännu bättre än ses i morgon! Tjohoo! =D (L) Puss!

2009-10-15 @ 09:28:29
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Tommy

Tack :-) Fan vad coolt stoonhächgh, ja vill oxå titta på stenarna!

2009-10-15 @ 19:31:38
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Mor

Vilken kul helg, även för dig. Hoppas det blir en fin helg för er och att ni hinner med massor.

Tränade på Eskilstuna BK i dag, tyvärr gick det inte så bra. Vi får se på lördag.



Kramar.

2009-10-15 @ 22:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0