Mitt nya liv i Farnham...

Jahaja...Nu är jag alltså i England...Det var coolt när jag tittade ut genom fönstret på flygplanet och tittade ut på vänstertrafiken :P Nu har jag även åkt på vägarna 2 ggr. Första gången var ganska läskigt! David körde som en galning och vi åkte till och med fel en gång... Men nu är jag alltså här och det här är mitt hus som jag ska bo i nu ett tag...

mitt hus i farnham

farnham

Ben på väg in i huset

Mitt rum..Ganska väldigt lila!Med ett slott och prinsessa och grodprins och allting på ;)

Sophie som står vid min dörr

Sophie på väg in i mitt rum. Hon kom upp förr att hämta mig eftersom vi skulle ut på en liten promenad till en park. Sophies nya skola låg på vägen så de visade mig var hon skulle gå sen..Det är meningen att jag ska följa antingen Ben eller Sophie till skolan. De går på olika skolor, som ligger i åt två olika håll....

En gata i Farnham

En gata inne i Farnham..Det var fint där!

Diana,Ben,Sophie och Holly

På väg till parken....

Lekparken. Sophie ville gunga...Det fanns en jättestor fotbollsplan där, där jag och Ben spelade fotboll tills jag storknade! Och sen fanns det även en tennisplan där en masssa folk spelade!

Här är Holly. Bordercollieblandis på ca 8 månader..Det ser ut som att hon har whippet i sig...De vet inte vad hon är blandad med eftersom de fick henne från ett sånt där animalshelter...Fick höra av David att hon var från Irland, och att man inte steriliserar eller kastrerar sina hundar där, så de går ut och blandar sig med alla möjliga raser...och så får man massor med hundvalpar...Väldigt väldigt fel! Idag så var vi inne i Farnham, Ben skulle klippa sig och då passade Diana på att visa mig lite av staden. Den är stor! Större än vad jag trodde! Större än Strängnäs...Vi åkte först till en djuraffär...för att skaffa klotång.. De hade ingen klotång innan, men jag lyckades få dem att köpa en. Så imorgon ska jag visa dem hur man klipper klor... Hoppas att Holly är medgörlig..Provade idag att lyfta hennes tassar och pilla på klorna och det gick ganska bra. Öum..jag tänkte på det här med att Ben skulle klippa sig..Jag har aldrig varit med om någonting liknande innan.. Det var massa mammor där som tog sina småungar till frisören. Efter de hade klippt sig fick de en klubba.. Det såg lite komiskt ut tyckte jag..jag som alltid har blivit klippt av min mamma tidigare :P

 

Nu är jag ruskigt trött! Klockan är 21.30 här i England och jag har varit igång heeeela dagen. Jag har lekt med barn och spelat spel och fotboll och gungat och hoppat på studsmatta och allt möjligt.. Det har gått ganska bra..De har bara bråkat några gånger och Sophie har bara gråtit en gång..Men det var för att hon inte ville ha sin mat..och då fick David ta det...

 

Så nu tror jag att jag ska gå och lägga mig..Kanske säga god natt åt föräldrarna först om de är nere i vardagsrummet...Har försökt lära dem svenska idag också ;) David och Ben är de som har ansträngt sig mest med att försöka lära sig :)

 

Godnatthälsningar från Farnham

 


Kommentarer
Postat av: Sparris

Va mysig det låter! Lär hunden lite vett, det behöver en äkta gatukorsning som hon :) Saknar dig! Puss

2009-09-04 @ 23:05:01
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, ja, jag ska försöka ;) Har börjat redan idag..Hon vill ha sin tennisboll hela tiden..men jag ger den inte till henne förän hon lägger sig eller sätter sig..och så har jag börjat försöka lära henne rulla runt ;) Saknar dig med!

2009-09-04 @ 23:55:26
Postat av: Pops

Nämen...gick inte du och la dig? :) Svårt att sova på ett nytt ställe kanske. Hoppas allt går bra för dig hjärtat. Det verkar ha börjat hyfsat lugnt iaf.

Ska bli spännande att följa dina dagar på bloggen.



Krameliekram / Pops

2009-09-05 @ 10:35:46
Postat av: cill

David verkar trevlig :D eller barnen också, du har inte skrivit ngt om mammsen ännu. stackars voffsingen :/ aldeles ensam å övergiven. som en vante som tappat sin hand..



OJ, nej dra mig baklänges. större än strängnäs, går de XD hahahha...

2009-09-06 @ 18:39:03
Postat av: cill

GAAAAAAAAAAAH.. jag skrev värsta långa inlägget. men då försvann de :'( wääää..



De verkar trevliga.. lär voffsingen nngt coolt nu.. typ allt som gucci kan :P hehe..



WOW.. större än strängnäs! Du skojar, inget kan va större ;) hehehe... ja trodde Fart ham skulle va en jätte stor stad =O

2009-09-06 @ 18:41:26
Postat av: Ämelie

Jag trodde att Farnham skulle vara en liten stad!Men det var värsta trafiken mitt inne i stan!Jag tror inte jag hittar in till stan ännu faktiskt.. Jag hittar till skogen nu dock! Och det är ju viktigast :)

2009-09-07 @ 23:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0