Påsk, Isle of Wight

Först måste jag bara säga Tack Madde! för en underbar vecka tillsammans ! Det var verkligen jätteroligt! Blev så tomt här utan dig, saknar att ha någon att prata med när jag städar och går med hundarna :P Och barnen tyckte om dig massa massa! Bilder finns att se på facebook :P

Denna helgen har det varit långhelg pga påsken.. Så i fredags hade jag inte barnen eftersom Diana var ledig, hade Holly på morgonpromenad och städning av kök och lite så.. Sam kom hit rund 11 snåret medan jag sprang runt som en skållad råtta för att hinna bli klar innan han kom.. Och det var jag ju inte såklart så han fick vänta medan jag blev färdig!Sen åkte vi för att titta på en bilutställning, men det spöregnade och vi var sena (surprise) så vi bestämde att det inte var värt det.. Så då tog vi och åkte till Tesco och handlade, sen lunch på Burgerking ;) Iväg hem igen för att hämta packning till mig, kläder och sånt, sen hem till Sam för han ville laga middag till mig. Det blev Kyckling och ris, mycket gott!! Pratade med bror min undertiden och han tyckte att Sams syster lät som mig :P Han tyckte att hon lät äldst för att hon lät lite överlägsen när hon pratade med Sam :P Det var lite roligt.
Iväg till Cobbett men stannade inte sådär jättelänge.. Vaknade på lördagsmorgonen och trodde det var söndag..kändes så konstigt att jag redan hade varit med Sam så länge . Vi hade bestämt att vi skulle ta en cykeltur, men det började regna när vi tog fram cyklarna så då var det bara att stoppa tillbaka dem i skjulet. Jag blev mäkta besviken..  Minns knappt vad vi gjorde den dagen..jag lagade Cheesymash till middag till pöjken, han gillade det! Sen hade vi chokladdoppade bananer till efterrätt! Hade planerat att titta på Percy Jackson, the lightning thief, men jag somnade bara 5 minuter in i filmen, men Sam sa att han hade kollat på nästan hela :P
Tidigt söndag morgon gick vi upp och åt frukost med Sams mamma och pappa som precis hade kommmit hem från Frankrike. Det var mysigt. De hade köpt choklad till oss, värsta gulligt! Jag blev väldigt förvånad och glad, det hade jag verkligen inte förväntat mig.. Så här såg kycklingen ut, den var jättefin!

påskkyckling från Sams föräldrar



Fick en söt liten katt i choklad också, och en ask från Sams syster och hennes pojkvän. Så söta de är!

Åkte liiiite för sent från huset och fick mig att bli alldeles stressad.. Kom precis så vi hade tid att kolla var vi skulle få biljetterna ifrån så var det bara att åka på. Phew! Det var en fin resa över, väldigt soligt och fint! Men väldigt kallt! Eller ja.. det beror ju vad man jämför med.. men vinden blåste kallt.. Hade ett underbart vackert hotellrum!

Hotellrummet på Isle of wight

Hittade mig vårtecken i England! Trodde inte att de hade tussilago, men se, de hade de! Blev överlycklig och fick Sam att posa med en tussilago i handen! :D

vårtecken Sam med tussilago!

Jag hade verkligen två underbara dagar på ön. Känns som att jag fick lite solröda kinder av det också, kinderna värmer lite fortfarande.. Mysigt! =) Vi gick på fossiljakt och tittade på dinosarier på ett museum. Tydligen är Isle of Wight väldigt viktig gällande fynd av dinosariefossiler! Tufft! Och så har jag varit i Ryde! Jag har varit i en Beatlessång "She's got a ticket to Ryde" YEY! Hehe! Resan tillbaka blev också stressig..om än värre än resan dit..kom till färjan precis så de stängde grindarna bakom oss.. Behöver jag tillägga att jag höll på att svimma :P Hade även tryckt i mig middagen..så mådde lite smått illa.. Men det gör ingenting.. Vet att mamma och Cecilia kommer säga att det är så de känner när de är med mig och jag är långsam, och jag tänkte faktiskt på er då :P Men jag älskar honom ändå, fast han är värre tidsoptimist än mig :P Men hade en underbart underbar tid på ön! Tack så jättemycket Sam för allt! Nu måste jag ta med honom till Gotland och visa honom alla raukar och fossiler och allting som Gotland har att erbjuda! Får väl bli nästa sommar antar jag. Men det ska bli av! =D

isle of wight


Kommentarer
Postat av: Pops

Vad avunsjuk jag bliiiir på allt du får se och uppleva... Och äntligen har du hittat någon som är "långsammare" än dig...? L

Miss you.

2010-04-07 @ 18:36:52
Postat av: Mor

Ser jättehärligt ut. Läste i dagens tidning att det skulle bli 12 grader och sol hos dig i dag, hoppas att det stämmer. Här är det regn och 4 grader, blä. Hundarna ser ut som grisar.

Jag får magkatarr bara av att tänkta på hur långsamma ni två måste vara tillsammans, någon gång så måste ni väl lära av misstagen??? :) ;)

Saknar dig

kram.

2010-04-10 @ 16:37:06
Postat av: Ämelie

Ja det var verkligen jättefint där! Så otroligt häftigt vad jag får vara med om! Ja idag är det så varmt så jag hade kunnat gå runt i bikini!!! Har på mig mina trekvartsbyxor och linne och svettas ;P

Hehe, ja.. jag fick också magkatarr när vi var där och nästan missade färjan.. jag börjar lära mig av mina år av långsamhet :P

Saknar er! kram

2010-04-10 @ 17:35:12
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0