Ruiner och Windsor Castle

Jag lever för mina helger..Måndag idag..och sitter redan och tänker att nu är det inte långt kvar tills det är helg igen.. Det känns så mysko..har aldrig känt så förut, inte ens när jag gick i skolan. Eller..när jag gick i skolan, speciellt på högskolan/universitetet så hade jag aldrig ledigt. En helg var aldrig utan dåligt samvete för att man inte gjorde uppgifterna eller läste någon viktig bok. Men nu, nu när det är helg behöver jag inte tänka på någonting annat än det jag gör för stunden, det är en häftig känsla.

Så, denna helg var vi och tittade på The ruins of Waverley Abbey. Det var häftigt! Här kommer lite bildbevis (inte världens bästa kamera) :

The ruins of waverly abbey

På söndagen var det dags för en Au Pair utflykt igen =) Tanken var att vi skulle mötas allihopa på tågstationen klockan 09.00... Det var svårt att komma ur sängen, men tro det eller ej, så var jag den piggaste den morgonen. Wow är han en sjusovare eller :P Fick skaka liv i honom flera ggr ;) Men tillslut så, kom vi iväg. Lite senare än planerat, men en timme efter alla andra(!) kom vi till Windsor. De hade inte hunnit med så mycket, vandrat runt på stan och tittat. Men när vi kom så möttes vi upp, splittrades för mat på McDonalds respektive Pizza Hut, och gick upp till Windsor Castle

 

windsor castle

Sam =D

Så här såg Sam ut hela helgen, med kameran i högsta hugg =D

windsor

slottet

 

Ja..jag har många fler bilder..men nu får det nog ta och räcka tror jag..

Imorgon ska jag till Sophies skola och vara med i en year one klass..På en av deras lektioner, så jag ska inte vara med i Sophies klass. Sen efteråt så ska jag visa några bilder från Sverige, bland annat bilder som mamma tog i fredags =) Tack mamma och Cecilia för att ni skickade bilderna till mig! =)

Imorgon ska jag även ta Ben till Tennis igen, denna gången behöver jag ingen satnav för att hitta =) *stolt*. Det var ganska skönt att ta honom till tennisen, kunde sitta där i en fåtölj och läsa min bok. Har en ny bok att läsa nu eftersom jag läste ut "Över näktergalens golv" förra tisdagen. Nu vill jag läsa nästa i triologin! =D Trodde inte att jag skulle bli så fast i den..

 

Natti natti, söta drömmar


Kommentarer
Postat av: Mor

Hej. Låter som en härlig helg, har ni vår eller? Ser varmt ut. Vi har en sådan fantastiskt fin vinter, idag 10 minus och strålande sol. Härligt att det gick så bra på skolan. Kramar.

2010-02-08 @ 22:00:27
Postat av: michaela

Vilket ställe :) Ser hur coolt ut som helst. Vill även ha mer info om boken du skrev om.. jag har nu snart läst ut den första delen i twilight serien och det lär inte bli någon fortsättning för mig :( Det var alldeles för mycket romantiskt tjafs.. och vampyrer.. nää tacka vet jag hederliga mord :P

2010-02-09 @ 12:07:16
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Ämelie

Ja det var en jättehärlig helg =) Nja..Det var varmt då.. inte så varmt längre..Idag är det väldigt blåsigt och kylan biter tag i kinderna på en! Urrigt som mamma skulle säga ;P Vet inte hur jag ska klara mig i kylan i Sverige när vi kommer dit :P

2010-02-10 @ 12:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0