Crufts i Birmingham med Hanna och Sam

Jag och Sam på Crufts 2010 i Birmingham

Jajamen! Så här ser en glad Emelie ut på en "vanlig" söndagseftermiddag i Birmingham på Crufts :D Sam skaffade mig Greg Derrets autograf :P Sen fick jag prata med honom också ! Det tyckte jag var coolt! Åkte med Hanna och Sam till Birmingham i söndags. Hanna frågade mig om jag ville med på utställning.. fattade inte förän Michaela berättade det för mig att det inte bara är en show, det är THE show! Så tackade ja med ett brett leende i ansiktet. Planen var att vi skulle åka tåg, men sen jag frågade om Sam ville följa med så blev planerna ändrade till att vi åkte bil istället..En liten roadtrip sådär på en söndag =D 3 timmar tog det att åka upp.. och så 3 timmar tillbaka.. Sam vår chaufför var trött efter dagens äventyr :) Men jag är SÅ glad att han ville följa med, trodde aldrig att jag skulle få en pojkvän som vill följa med på hundgrejer :O Och vad sa han inte.. att han hade blivit så nervös för att jag och Hanna tittade på T-shirtar och hundgrejer, att han trodde att vi skulle missa agilityn. Och han ville verkligen se den. Det var nästan så han hade sprungit iväg och tittat på den själv :p Efter vi hade lämnat av Hanna hemma hos sig så sa han att han ville köpa en bordercollie och träna den och tävla i agility. Han frågade om han fick träna den efter egna metoder eller om man måste lyssna på alla andra. Så söt! Fast sen sa han att han ville lära hunden(han ville ha en tik) att springa en bana själv, så han bara kunde stå i mitten :P

Greg Derrets signatur crufts t-tröja, Engelska lydnadsregler och autografen

Köpte mig en Cruftströja också, jag och Hanna kände att det måste man faktiskt ha :)

Så nu har man gjort nåt sånt häftigt, can cross that of my list then ;) Frågade många frågor om hur lydnaden ser ut i England, vad skillnaderna är från i Sverige.. köpte mig en regelbok också.. tyckte att det var häftigt! Sen frågade jag självklart om agilityreglerna också.. skumt att vi inte har samma.. de har 7 klasser, plus en extraklass..endast för proffs proffsen.. dit vill jag ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Pops

Greg Derret ? Fotbollsspelare? Filmstjärna???

Skojar... Kul att du fått träffa dina idoler den senaste tiden. Ja...du fick ju träffa mig senast du var i Sverige ;)

Sam - en hund? Hinner han med det? Hmmm...låter som att du då får jobba lite extra. Med både honom och hans hund..? (hehe..)

Ha det så bra och hälsa Sam att han måste boka in sin nästa biljardlektion här snart...

Krameliekram//Pops

2010-03-21 @ 19:20:56
URL: http://cafetradgarn.blogg.se/
Postat av: Michaela

Coolt... Jag såg en uppvisning i lydnad på Crufts egna sändning på nätet. Jag höll på att garva ihjäl mig. Varför håller de armen vid sidan?? Och sedan denna töntiga tävlingsledare dom hänger efter en som ett plåster. Det såg för roligt ut..

2010-03-22 @ 20:21:32
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0