Grattis Oliwer 2 år!Och grattis Lyra till uppflyttning!

Idag är det Oliwers födelsedag!! Tänk va! Tänk att vi har haft galningen i snart 2 år! Han blir 2 år idag! Jag tror att han har mycket bättre trafikvett än vad Harry hade..Han funkade inte alls bland bilarna..han kunde ju få för sig att ligga mitt på stora vägen här utanför.. Men Oliwer har snart klarat av 2 år i detta tokiga hushåll! Och jag litar på(hoppas) att han kommer klara många år till! Här är en bild som jag tog på galningen idag. Idag var han faktiskt ovanligt social och stannade inne ganska länge..men det är såhär han ser ut när man får tag på en bild på honom ;P

 

Oliwer 2 år idag 18 augusti

 

Mamma och Lyra har ju tävlat lydnad idag (klass 2) och det gick superbra! Hon satte sig på platsen dock, när det var en halv minut kvar..Men sedan lade hon sig igen..I de låga klasserna får de betyg ändå, så hon fick en 5:a.. Men sen gick det superduper när de körde programmet! 9:or och 10:or på löpande band! Ja, en 8:a och 8,5:a drog de ju visst också på sig, men det räckte till ett förstapris och en uppflyttning till klass 3!!! =D Jag filmade hela spektaklet, men jag lyckades inte med att lägga ut filmen här.. Någon som vet hur man ska göra för att lägga ut filmer? Jag vill ju inte lägga ut den på youtube eller nåt sånt.. Bara här ju.. Hjälp!? Någon?

Idag har Gucci fått spåra! Det tyckte hon var jätteroligt! Sen hittade vi värsta blåbärsstället! Så det ska jag berätta för Nettis, Jessie och Johanna, så får vi ta en tur i skogen igen! Det här stället var tom bättre än i åker. Jag överdriver inte när jag säger att jag satt i en timma, plockade ihop kanske 1-2 liter, och satt på samma ställe hela tiden! När jag gick därifrån syntes det inte knappt att jag hade varit där överhuvudtaget :O Helt crazy! På tal om tävlingen idag så blev jag verkligen sugen på att tävla när jag såg de andra hundarna i eliten.. Jag själv tycker att Gucci borde vara mycket bättre än sådär..Men ändå får vi inte så höga poäng. Hon blir dock inte alls lika bra på tävling som på träning.. men jag tycker att vi åtminstone borde få ett förstapris någon gång ibland iaf... Det är väl inte mer än rättvist =P


Kommentarer
Postat av: Nettis

Grattis till Oliver och grattis till mamma och Lyra också =) Vad duktiga de har hunnit bli! Mina ben gör oont!! Såg du vad jag mötte? På vägen från bilen och hem? Jag ville bara springa och gömma mig. Men det var ju trevligt tills jag gick ut ur bilen iaf. Puss!

2009-08-19 @ 20:39:12
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Ämp

Nej, vad mötte du?? :O Jag såg inte.. Ja, visst har de blivit duttiga! =D Ja, det var kul!Vi är bäst på att springa! =D

2009-08-20 @ 10:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0