Jullov i Sverige

Imorgon åker jag hem.. Det känns ju lite konstigt.. Har jag verkligen varit här så länge?
Ja..tydligen! Nu har det äntligen blivit lite julstämning här i England också! Titta på den här bilden:

äntligen snö

Blev så glad när jag såg snön när jag vaknade igår att det första jag gjorde var att springa in i barnens rum och väcka dem (07.50, mycket ovanligt!!). Sophie, Ben, wake up! Its snow outside!! Wake up! Och Sophie vaknade, tittade ut hoppade sedan över på Bens säng för att med våldsamma ruskningar väcka honom. Han i sin tur frågade om det var dags att gå upp, och sprang sedan in i Davids sovrum och sa åt sin pappa att titta ut genom fönstret ögonaböj! Fick inte titta någon annanstans.  Sen var vi tvungna att gå till skolan, för det var för halkigt för att ta ut bilen. De som har sett vår uppfart förstår :P För här i England har de ingen aning om vad vinterdäck är för nåt :P Så jag gick med Ben och slängde snöbollar på honom :P Det var kul! (tyckte jag) haha!  Han hade dock ingen jacka eller vantar eller mössa..så jag tror han var ganska kall när vi kom fram..Envisa unge! :P

Idag/ikväll ska jag och Sam på en Pantomime; Cinderella! Det ska bli kul! Tydligen har vi bra platser också! Värsta värsta!Nu jobbar han, men när han har slutat så kommer han hit och vi ska shoppa julklappar (hoppas jag) för jag har fortfarande en kvar att köpa..Sen är det middag och sen föreställning i Woking =) Och imorgon så blir det tidigt, vakna och sen åka hit (ja,jag ska sova hos honom) för att säga hej då till familjen och hämta resväskan, som btw är halvfull...men jag ska väga den och se om jag måste lägga nåt i handbagageväskan..
Nej! Nu är det nog dags att gå upp! Klockan är 10.00 och jag är pigg som en lärka! (eller nåt). Byta sängkläder, klä på sig och äta frukost, väga väskan och eventuellt packa om. Japp, så ser dagen ut för mig..

Gucci! (family and friends) Here i come! <3

Kommentarer
Postat av: Nettis

Men Emelie! Slänger du snöbollar på den stackars pojken när han har varken jacka, mössa eller vantar? Hahaha evil!

2009-12-19 @ 11:14:55
Postat av: Ämelie

Hahahhahaha, ja :P Det var roligt ;) Mahahahaa! Han slängde ju snöbollar på mig också, men han frös lite mer än mig om händerna när han gjorde dem ;) hehe!

2009-12-19 @ 11:16:24
Postat av: Nettis

Hahaha så han kastade... två halvkramade på dig? och du gav tillbaka med ca 20 stenhårda snöbollar? ;)

2009-12-19 @ 11:20:31
Postat av: Ämelie

Njaaaa..jag skulle inte vara sååå elak..hehehe ;)

2009-12-19 @ 11:26:01
Postat av: Pops

Welcome home gorgeous :)

2009-12-20 @ 16:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0