Del av familj! och lite(mycket) hund..

Snart! Snart så kommer Mama, Sill, PoKa och Ludde hit! På torsdag kommer de och det ska bli SÅ roligt!
De kommer dock ganska tidigt..och jag kan inte sluta förän tidigast 15.20..Så förhoppningsvis kommer jag med 15.58 tåget till London..Så får vi träffas där någonstans! Jag har sagt åt dem att de ska ta sig till Oxford Street på egenhand och shoppa loss innan jag kommer! Det är ju pannkakslättt att ta sig runt med tube, right Jessica and Anette ;) =D Men det är luugnt! Ni är resvana och bra på engelska! Det löser sig =) Men jag tycker att Oxford Street låter som en bra idé till torsdagsnöje..då det blir mörkt så snabbt nu för tiden.. =/ Blir lite svårt att se alla sevärdigheter när det är mörkt..Fast London Eye är ju iofs upplyst..men inga kort blir det då..om man inte har en bra kamera vill säga.. MEN vad vi ska åka runt på fredag! Titta på ALLT! Tur att det  finns tube! Jag tänker inte gå igen! Har kollat upp nu hur långt vi egentligen gick jag och Maria..Det var cirka 5 mile..Dvs.. Runt 8 kilometer! I högklackat! GALET! xD

Idag har varit en effektiv dag tycker jag! Var så glad idag med Holly! Första promenaden gick vi och utforskade lite mer av Fresham little Pond..Och solen sken på oss, det var riktigt varmt! Då får man såna härliga känslor i kroppen =) Vår andra promenad spenderade vi på the Green! Hade ett träningspass på cirka 20 minuter.. Började med inlärning av "rutan" idag! Snodde såna där små koner, som vi brukar ha som "gå runt ruta" av Ben. Han använder dem ju ändå aldrig. Sen snodde(det låter så elakt) jag en sån här påse, som vi har som uppletandeväska, men som de hade som gummistövelväska (men inga gummistövlar i). Den lade jag konerna och boll och våra uppletandesaker i! Kände mig värsta effektiv! Hon är så rolig att träna med! Och jäklar i havet vad hon är duktig på sättande och läggande under gång! =D Tänk att jag lyckats lära den lilla muppan någonting! Det gick ganska bra med rutan. Hade ingen musmatta och vågade inte sno en bok att lägga i mitten, så försökte få henne att gå in dit ändå.. Hon har börjat tänka själv nu och gör stå sitt ligg, vilket är riktigt roligt! Men funkade inte att få henne in i rutan. Så lade bollen där 2 ggr.. tog bort den, hon sprang dit och jag klickade och kastade bollen...tog bort bollen helt några gånger i rad, men då fattade hon inte. Lade in godis, hon sprang dit och jag klickade.. Tog tillbaka bollen.. körde utan.. Slutade när hon sprang in superfint utan vare sig godis eller boll i mitten av rutan! Duktig hund!

Hon har även fått ganska bra kläm på inkallningarna! Förut så väntade hon bara på att jag skulle kasta bollen, (jag upptäckte att jag stannat kvar på samma steg lite för länge) men nu så springer hon i riktigt god fart när jag kallar in! =D Och uppletande är hon också superbra på! Hon kommer in riktigt fint med grejen och sätter sig bredvid mig i fotposition (nästan alltid). Men jag har ju inte utvecklat uppletandet riktigt..Kan inte få en 50x50 ruta..finns inte sådana skogar här i England, eller iaf inte här där jag bor..Vilket är synd.. =/ Finns inga spårmarker heller...

Jag har letat efter tävlingar som vi(jag och Holly) kan åka och titta på.. Ja Michaela, bara titta :P Men det verkar inte finnas nåt... Hittade dock en agilitytävling i London! :

Kennel club agility stakes finals, Olympia London 17-21 december

Greg Derret ska tävla den 19:e och jag vill Såååååå gärna åka och titta! Jag åker ju hem den 20:e.. Det skulle vara asahäftigt! Men jag hajjade inte riktigt hur det funkade med biljetterna och så.. För det verkade som att det var samtidigt och på samma ställe som London international horseshow... Men det var 2 föreställningar på lördagen..och jag vill ju se Greg Derret!! =O Men min vän Sam ska kolla upp det åt mig! Jättesnällt! =)

I morgon blir det en hektisk dag..Ben och Sophie i bilen till skolan, Holly promenad direkt efter, träning, kanske mera rutan.. Shopping arrives between 11-12. Stryka! Promenad med Holly vid 13 tillsammans med Simona och Henrietta och deras Molly och Monthy.. Hämta Sophie vid 15.05. Hämta Ben och Katie vid 16.30. Göra mat, förmodligen någon gång mellan det.. eller nåt... Duscha ungarna efter maten..Göra snacks.. Kanske lägga barnen om inte Diana har kommit hem.. Gå till William Cobbett (ja, självvalt :P).. Sooova.. Vilken dag :P

Och sen på torsdag kommer de! =)
På söndag är det 4 veckor kvar tills jag är hemma!

Tack och hej, leverpastej ^^

Kommentarer
Postat av: Sparris

Om 4 veckor så ska du och jag bo med varsin telefon!! ÅÅ jag saknar dig så! Puss

2009-11-20 @ 12:45:12
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hmm, titta på :P Hoppas du kan åka och kolla på Greg Derret. Om inte annat kul att kolla in en tävling på ett annat ställe än i Sverige.

2009-11-21 @ 12:14:09
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Ämelie

Åh! Ja =) Saknar dig massor med!



Ja visst vore det häftigt att se en tävling utanför Sverige! Det vore verkligen jättecoolt! Jag hoppas det blir av! =)

2009-11-22 @ 00:16:43
Postat av: Farmor & Farfar

Viu saknar dej ska du veta Men julen är ju snart här. Vi har bokat en resa till Kanarieöarna 15/1-10 Spännande!!! Jag såg ett fint kort av "pojkvännen" eller är det så? Följer han med dig hem ????Önskar er i alla fall Lycka till!!!

2009-12-16 @ 16:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0