Stanna kvar i alla mina dar ^^ Mumsig kycklingrätt today!

Diana: "When are you going home? For good I mean.."   (sad smile)
Me: -"Eeer, my plan was that I would stay only for six months..so that would be in the beginning of march.."
Diana: - "Oh, okay.. I'm going to plan everything around you, so you're the one who's deciding.."
David: - Don't go home! We want you to stay! It's really nice here in the summer! You could go and swim with Holly in Fresham Pond.."
Diana: - "Swimming with the dog? Do people go and swim with their dogs???"
Me: - "Yes! I always do that with my dogs! They love to swim with us!"

Okej..jag vet inte var jag vill komma med denna vackra konversation.. Eller jo, det vet jag visst det, men jag har alltid svårt att stanna där jag egentligen skulle ha stannat :P Så det här var vad jag ville ha sagt! De vill att jag ska stanna längre..Gärna tills barnen är tillräckligt stora att klara sig själva hemma, laga mat gå till skolan och allt vad barn nu behöver göra ;P Men det kan jag ju inte göra.. Men jag vet inte.. Kanske är det lockande att stanna lite längre än vad jag har sagt att jag ska göra.. Vem vet..
Har dock fått ett jobberbjudande som låter ganska lockande(varför använder jag det ordet hela tiden?).. Min halvkusin Marie som bor i Värmland har frågat om jag vill vara Nanny hos dem.. Hon har två barn, Miranda och Kewin..Går i 5:an och 7:an om jag inte minns fel.. Sedan har de 8 hundar, 5 hästar och förmodligen katter och kaniner också ;P Så mitt jobb där kommer att vara: Mocka, rida, träna hundar(!) och hjälpa Miranda och Kewin med läxorna på kvällen.. Jag får 1000kr i veckan (vilket inte är något att hurra för), MEN! Jag får ta med mig Gucci! Så jag får träna min hund hela dagarna(om jag bara tränar deras också!). Jag frågade henne flera ggr om hon är medveten om att min vovve inte är överförtjust i andra hundar... och lite misstänksam mot främlingar (och vissa hon känner också), och då svarade hon att det inte var några problem och att hon ju kunde sova i mitt rum! Så ja, visst låter det lockande att få spendera dagarna med att rida och fixa med djuren.. Dock är det ju pengar jag tänker på, såklart.. varför måste alltid pengar vara en så stor del av livet.. INTE roligt =( Önskar att det inte var så.. önskar att jag inte tänkte så..Men jag vet inte.. Det är lång tid kvar..(fast inte egentligen) så har lite tid att tänka...

Idag var jag och Sophie nästan och badade i Guildford.. Åksjuka stoppade en rolig timme i badandets land.. Flickstackarn spydde upp hela sin frukost i entrehallen till badet! PÅ heltäckningsmattan .. Nej(!) det var inte roligt! Jo, lite..så här i efterhand..:P För ungen var verkligen sitt vanliga sprudlande jag igen efter några minuter..men det var inte kul när hon var alldeles kritvit i ansiktet och mådde alldeles förskräckligt!
Så vi spenderade dagen framför tv:n med Icarly most of the time! Heck of a program that is! Love it!

Maten lagade jag idag! Det blev "svenskt". En maträtt som jag ätit 2ggr tidigare men endast lagat en gång tidigare.. Det var Nettis som lagade premiären, parmesanöverbakad kyckling! Såklart så gör jag inte som man ska och följer receptet, så det kanske inte är tillåtet att kalla det parmesanöverbakad kyckling längre, då säkert mer än hälften av ingredienserna är utbytta :P haha! Men det blev riktigt riktigt gott faktiskt! DOCK, så tog det mycket längre tid än planerat =( Så när jag ropat in familjen till Tea, så fick vi besvikna gå in till vardagsrummet igen och vänta snällt.. Det var ben i denna kycklingen, inte filéer..så det fick bli till att skylla på det! Men när vi väl fick maten så var det *mumma*! Och speciellt föräldrarna sa att det var riktigt gott! Speciellt såsen! =D Roligtroligt! Ben gav det 6-7 av 10 medan Sophie sa att det var en 10 av 10 ;P hehe!

Kommentarer
Postat av: Pops

Nee...du får inte vara borta hur länge som helst...

Det tillåter vi inte.. :/ men det är kul att höra att de vill ha dig kvar :)

Och 1000 pix? Ok. Ganska bra veckopeng men lönen då?

Fast...livet i skogarna låter ju som det du skulle trivas med egentligen.

Miss you..

/Pops

2009-10-30 @ 21:00:40
Postat av: Nettis

Fast nu känner jag mig inte så duktig, nu har jag bara ont! Kunde knappt gå till tåget idag, benen är ur funktion... Kom hem nu och ha ont med mig!? Förresten, hade du ens någon parmesan på kycklingen? Annars kanske den borde heta något annat ;) Puss!

2009-10-31 @ 11:14:25
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Ämelie

Jo jag vet.. det är typ inga pengar alls.. Men tänkte att det kanske skulle vara kul..Eller om jag skulle stanna kvar här, om jag inte hittar nåt jobb i Sverige.. =/ Jag vet inte..Vill ju komma hem också!



Haha, Anette! Jag har faktiskt också ont! Jag gick fram och tillbaka till stan igår, 2ggr.. det är 2 timmars promenad lite drygt :P Så mina fötter säger aj! Hmm.. Nej, ingen parmesan på kycklingen ;P Får kalla den Emelies omgjorda recept på parmesanöverbakad kyckling ;)

2009-10-31 @ 13:23:30
Postat av: Michaela

Svårt det där med att kombinera pengar med det man vill göra. Inom djurbranchen är det inga pengar men du får jobba med djur. Jag jobbade så innan jag utbildade mig till ekonom och jag kunde inte försöja min familj på en så usel lön som man får i djurbranchen så för mig blev det inte värt det. Men om du jobbar på ordentligt på ett "vanligt" jobb så kan du spara pengar och köpa din egen gård senare i livet och starta vad du vill. Eller gift dig rikt, det är kanske det lättaste :P

2009-11-04 @ 18:00:36
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Uffe eller vad jag nu heter

Va kul

2009-12-04 @ 22:09:37
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0