En regnig måndag..

Idag har det regnat hela dagen..Kände mig verkligen som katten Gustav idag ocfh hans kända citat "Jag hatar måndagar". Det är alltid hundra saker att göra efter helgen..Massa att stryka, städa undan i barnens lekrum, då allt ligger på golvet efter helgen, woho! Dammsuga, damma , ja fast i omvänd ordning då förstås.. Fixa toaletterna..Gå med hunden..laga mat..Oh my giddie gosch! Jag är helt slut :P Ont i knäna har jag också.. =( Vet inte varför men det är inte kul! Idag på vår eftermiddagspromenad träffade vi en man med sin hund i skogen, och han hörde på min dialekt att jag var från Sverige! Jag blev helt chockad! Det visade sig att hans systers man kom från Sverige och de brukade åka till deras stuga om somrarna.. Eller om det var så att de bara hade varit där en gång, jag minns inte:P Men de hade iaf en stuga ovanför vättern, utan el, utan riktigt kylskåp, utan nedgrävt, som förr i tiden.. och man tvättade sig i sjön.. När han berättade allt det här lät det verkligen som att han berättade en saga..Typ om hur det var förr i tiden..Så sa han att han förstod att det inte var så överallt i Sverige, fast det lät som att han nog trodde det ändå ;P Ja, det var ju lite roligt..

"What did the trafficlight say to the car?? - Don't look, I'm changing!!"             Hahahahahhahahahah!! xD

Tränat uppletande idag..Gick ganska bra..Fattade inte alltid att hon skulle leta efter grejen, men var roligt att se när hon verkligen satte igång näsan :) då kände jag mig stolt! =)
Idag har Sophie varit på Tap Dance, och Ben på Beevers.. En hektisk dag idag..Potatismos med korv, bönor och lite morötter blev den goda middagen dagen till ära.. Och såklart så hade Sophie bönor till lunch..Attans bananer..Så var det hela förra veckan typ..att hon fick samma middag som lunch :P Bra där :P

Well well..of I go to my book.. It's a bit exciting right now, because I'm nearly at the end!Well..yeah, nearly..

Good night =)

Kommentarer
Postat av: cill

jag har bara ett ord att säga: you're awesome!

2009-10-06 @ 12:13:37
URL: http://cesse.bloggproffs.se
Postat av: Mor

jag vill också ha en hemhjälp som städer efter helgen!!!!! Hm... kan de inte städa själva? Jag trodde du skulle se till barnen?? Du skämmer bort dom, fast det är ok om du fortsätter på samma sätt när du kommer hem :)

Krameli.

2009-10-06 @ 19:46:07
Postat av: Ämelie

Haha!Klart jag ska keep up the good work när jag kommer hem!Men här får jag ju betalt fört ;) Kanske inte att göra så mycket, men ..6 timmar ska vara städa/fixa..

2009-10-06 @ 22:23:58
Postat av: Yoghurt

Vad du är duktig, Ämpo! =D Men jag skulle nog allt tvinga barnen att städa efter sig själva. ;) Annars lär dom sig aldrig! Just nu kollar Adam o jag på fotboll, Sverige - Danmark, oliiiidligt spännande... nästan^^ Har varit nere på marknaden idag också och handlat massa onödiga prylar och gorre, alltså har det varit en helt vanlig marknad för mig! =D Annars är det bajsmycket i skolan just nu, har inte tid för nåt, känns det som... ='( Jättetråkigt! Men på tisdag är det tenta i fysiologi och på onsdag börjar biomekanik! Blaj, dom kommer ha ihjäl oss! Då får du komma och städa bort de elaka lärarna! =D SuperÄmp, yeah! Saknar dig massor, hoppas barnen är RIKTIGT snälla mot dig =D PUSSPUSSPUSSPUSS!!

2009-10-10 @ 20:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0