En seger om dagen är bra för magen...

Yes!! Idag har jag vunnit!! Det kändes gooood. Såhär var det nämnligen..Att igår, vid frukost, fick jag mitt första jag hatar dig, jag tycker inte om dig speach. Sophie åt frukost, en skål med cornflakes, och det var endast lite mjölk kvar i botten. Då tog hon skålen i händerna och tänkte dricka direkt från den. Detta tyckte inte jag var lämpligt utan sa åt henne att jag inte ville att hon skulle göra så.. Då blev hon jäättearg och sa "I don't like all the people that's in this room". Men du är ju också här inne sa jag då . "Fine, I don't like all the people that's in this room exept me"... Spelade ingen roll, hon fick ändå inte göra så. Då tog hon skålen med sig in i vardagsrummet för att säga till sin mamma. Men hon hann inte säga nåt innan mamman sa att hon hade varit jätteduktig som ätit upp allt. Med en trumpen min gick hon tillbaka till köket och ställde skålen på bänken.
Idag när vi åt frukos gjorde Ben samma sak som Sophie hade gjort igår och som det hade blivit sånt bråk över. Mamman var som tur var där just då och kunde backa upp mig.. Då sa Sophie "Ben, you can't do it like that, you'll have to tip the bowl like this, and use your spoon, like this, se?"
Jag log och skrattade gott inombords och kände mig nöjd med vad jag åstakommit ;P

Idag har jag och Holly tagit ännu en tripp till den stora kända skogen.. Vi gick inte vilse idag heller *stolt*
Vi träffade på en mamma med två barn och en hund. Det visade sig att denna mamma var den rätta sortens hundmänniskan.. Holly och deras 5 månaders springer spanielhanne fick springa och leka lite medan vi bytte några ord om de olika raserna och att man ska låta hunden få tänka, använda klicker (som jag har börjat ha med mig på varje promenad nu) och ja.. sånt som vi tycker mamma ;) Det tyckte jag var riktigt roligt. Vi kanske ser dem någon mer gång i skogen, Holly tyckte det var roligt att bli jagad! (som Gucci gör)

Här är mina bilder från idag..

Någon som vet vad det är för blomma? Jag tror inte att jag vet det... Jag försökte  vara konstnärlig och ta fina bilder med min superba kamera ;p Ingenting i stil med Michaela & Tommys bilder though..Men man kan väl försöka ;) hehe



Kommentarer
Postat av: Sparris

Wohoo! ett-noll till Emelie! Jag är stolt över dig! puss

2009-09-10 @ 10:21:46
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Michaela

Tycker dina bilder är kanon :) Fortsätt att dokumentera omgivningen jag vill se mer av den vackra engelska skogen. Och dina nya inlärda trixs med Holly. Dokumentera mera :P Du är en värsting på barnuppfostran också :D

2009-09-10 @ 11:28:51
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Tommy

Du menar Michaelas bilder ;-) Ååå Sårry chall Aj täkit on Inglich så jo anderstand? Jo Mast meen Michaelas Pikchur, Do Aj dånt näver ålmåst näver gatt to bårråv the camära, jo nåw whåt i meen?

2009-09-10 @ 16:46:41
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Emelie

Haha, tack Madde =D



Tack Michaela!Fast värsting på barnuppfostran vet jag inte,vi ska inte överdriva ;P Ja, det är verkligen jättefint här i Englandsskogarna!Och idag har Holly förstått lite av det här med att sitta i fotposition och titta upp på mig.Har även fått lite kläm på ingångarna =)



Får du inte låna kameran din stackare Tommy?Haha,du måste verkligen komma hit och lära engelsmännen lite engelska!Så de lär sig prata ordentligt, lajk juu ;P

2009-09-10 @ 20:32:58
URL: http://eggucci.blogg.se/
Postat av: Mor

Kul att du träffar vettiga hundmänniskor. Hoppas du hade en trevlig kväll på puben.

kram.

Ps. Tommys engelska är lite klurig att förstå, är det dialekt från norra England??????????????

2009-09-17 @ 21:57:41
Postat av: Emelie

Ja, höromdagen lärde jag henne hur man använder klickern..Träffade henne och Tobey igen..och då hade hon också sin klicker med sig..Men hon klickade inte riktigt rätt..så jag berättade hur man skulle göra! =) Haha, jaa..det kan det kanske vara, men man vet aldrig..Tommy får lära alla engelsmän hur man egentligen pratar engelska ;P

2009-09-20 @ 22:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0