Igår och idag(med ett borttappat barn)

Igår var jag David och Holly på en promenad runt the small pond. Det var jättefint där!Vi gick i nästan en timma tror jag..Och han kastade pinnar till henne hela tiden..Måste erkänna att hon påminner litegrann om Lyra..Bolltokig..:P Fast vi tillåter ju såklart inte att hon springer efter bollar hela tiden.
Den här Engelska gubben såg jag igår..Jag tror att han fiskar...

fiskegubbe i England

Här har vi ett gäng som spelar cricket..Ett mycket mysko spel som jag måste säga att jag för närvarande inte förstår mig på..Men Ben spelar det (tror att jag hört någon säga det någonstans/någon gång..Så jag antar att jag kommer att få veta mer om denna helskumma sport ;p

 

Idag var jag och Holly på en långpromenad in i Harry Potterskogen/Robin Hoodskogen.. Jag ville ha en bättre titt på den! Sist så gick vi in och sen ut ungefär..så lång tid hade vi på oss då..Men nu hade vi mer tid att utforska! Jag önskar bara att jag hade kommit ihåg att ta med kompassen som David hade fixat till mig..För vi gick nästan vilse (betoning på nästan).

1,15timmes promenad med Holly

Här är vi på väg upp för en vääldigt brant backe..Hollys boll som vi tog med oss kept going down the hill hela tiden! Jobbigt värre..Bästa var att hon hämtade den hela tiden ;)


Vi hade roligt idag med ;) Hehe! Även fast vi var "nästan" vilse och väldigt varma (iaf jag eftersom jag trodde att det skulle vara kallare än vad det var och hade långbyoxor och jacka(!) på/med mig..Galet, jag vet! Som vanligt så tittar Holly på mig som om jag är dum i huvudet :P hahhaha! När vi var på väg hem från denna exellanta promenix så skulle jag ropa på Holly och ropade Gucci istället.. Det kändes lite konstigt.. Ledsamt..

 

Ja! Här har vi THE FORREST! THE SPOT! Eller ja.. det är iaf vad jag tror :P Eftersom det var så öppet här och det såg ut som att de hade gjort något speciellt här.. Så nu säger vi att det är här tills jag hittar det rätta stället, om detta inte är det rätta stället..vilket jag såklart tror att det är!! Det var väldigt fint iaf!!!

Nu kanske det låter som att jag är ute med hundar hela dagarna istället för att passa ungar.. men tro mig..Sån tur har jag inte haft! Idag till exempel.. Idag tappade jag bort en unge.. Japp! Det är sant! Första riktiga dagen på jobbet och jag tappar bort en av Sophies vänner.. Vi lekte en lek och han gick ut ur rummet en stund och vi stannade kvar jag och Sophie (Ben började skolan idag). Efter en stund tänkte jag att vi kanske skulle gå och se var Tom hade tagit vägen.. Men nej, han fanns ingentstans! Vi letade och vi letade, vi ropade och ropade.. men ingen Tom fanns någonstans.. Jag började känna mig liiiite panikartad..Vad skulle vi säga till hans mamma :S
Tillslut tog jag mig i kragen, sa "This is really serious Sophie, Tom is gone!!!" och vi knackade på Dianas dörr.. Nej han har gått hem, hans mamma kom och hämtade honom, det trodde jag att ni visste!? ÅÅÅÅH! DOH! Snacka om lättnad! Han var inte borttappad, vilken tur! Men både jag OCH Sophie hann faktiskt bli lite uppskrämda under tiden som vi letade efter honom, och hon trodde inte riktigt på sin mamma när hon sa att han hade gått hem, för han hade ju faktiskt inte sagt hej då, och det brukar han alltid göra!!

Jag gjorde loppor till barnen idag när Ben hade kommit hem! Det tyckte de var roligt! Fast Ben skrev massa dumheter i sin...Medan Sophie skrev beautiful angel och såna fina saker... Och så ritade de massa färger, fast Ben skrev färgerna.. Sen lärde jag dem hur man skulle göra :)

Men nu tänkte jag avsluta med en liten vacker bild på mig i en engelsk koja, hehe ;P

jag i en engelsk koja

 

 

Godnatt och hej

Kommentarer
Postat av: Emelie

Igår var vi på bbq hos grannen. Där lyssnade vi på svensk musik!Och då menar jag inte bara superkända ABBA, utan Nordman, Linda Bengtzing, Danny och Amanda Jensen.. Helt sjukt!Jag kände mig som hemma ;p Förutom att de inte visste vad sångarna sjöng när de sjöng på svenska :P

2009-09-07 @ 23:54:51
Postat av: Sparris

haha! coolt! Du är så söt min vän! Puss

2009-09-08 @ 00:48:43
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Nettis

Vilken sötnos, fast vår koja var ju finast ;) Puss

2009-09-08 @ 11:02:51
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: Pops

Harry Potterskogen? Haha... Äntligen hemma dårå? ;)

Hoppas du har det bra...även fast du saknar Guccan. Och popsen förstås....

We miss you you know..you.



Puss/Pops

2009-09-08 @ 20:04:43
Postat av: Emelie

Hehe, tackar :p

Ja!!Klart vår koja var mycket finare!Visste du att hundarna hade svårt att markera på den..och när domaren kom och de skulle ta fram figgen,då kunde han inte se kojan!Så bra var den! =D

2009-09-08 @ 21:00:36
Postat av: Emelie

Ja!Värsta coolt juh! Dit ska jag gå hela tiden!Det var jättefint i den skogen!Och överallt runt här är det värsta mysigt! Massa skog!Det passar mig!Men funderar på att gå in till stan till helgen och titta runt lite.. :)

2009-09-08 @ 21:02:26
Postat av: Mor

Sorgligt att du ropade på Gucci. Hon är i trygga händer det vet du även fast hon var stygg mot gamla Cajo i dag. Morrade och tryckte upp henne mot väggen. Jag frågade Cecilia om hon också skulle göra så när hennes mamma blev gammal. Svaret blev tyvärr inte det jag ville höra utan -ja visst, självklart svarade din syster glatt. Snygg sök koja fast inte speciellt tät..

kramar.

2009-09-17 @ 22:05:41
Postat av: Emelie

Mmmm :( Gjorde hon?Tokigt...Haha, ja..det är inte alltid man får de svar man vill ha :P Hahaha, vad du är rolig, jag fattade inte till en början vad du menade..men du har helt rätt..den måste ha mer pinnar och mer mossa på sig om det ska vara helt rätt ;)

2009-09-20 @ 22:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0