psykologisk(störd) beteendevetare

I dag bröt jag ihop totalt.. Förstår inte vad det är för fel på mig.. Trodde att om man hade en kandidatexamen i psykologi så skulle man i alla fall kunna förstå sig på sig själv..men nej då.. det går inte för sig..
Hade bestämt mig för att jag idag skulle jag baskemig få tag på en klänning! Gick in till stan, solen sken, inte ett moln på himlen och jag var på strålande humör. Klockan var då 13.30... Tiden går.. Klockan 15.10 kommer Sam in till stan och redan då är jag ganska tystlåten av mig och irriterad över att jag inte har hittat något.. Hittade en klänning som jag faktiskt gillade..men den var storlek 36..men jag tänkte, kanske att jag skulle prova den ändå, den kan ju kanske passa, det var så att det var en klänning utan axelband..så när jag väl hade bestämt mig efter många många minuters velande, tror ni då att den hänger kvar på galgen?? Nej!!!! Såklart inte.. nej då har någon annan tagit den ... Så ledsen och besviken på mig själv blev jag.. =/ Tänker fortfarande på den där klänningen.. Om jag hade provat den hade den bergis passat.. Att jag ska vara så velig.. Det är inte roligt.. =(

Sam tog mig senare runt till alla klädaffärer i stan.. Hittade jag något? Nej.. Då åkte vi till en närliggande stad, typ 5 minuter därifrån, till en affär med hundra klänningar.. Nock your self out, sa Sam och gick och kollade på killavdelningen... Jo.... jag letade och jag letade.. och ju mer jag letade, desto mer desperat började jag känna mig.. Tillslut fick jag den där gamla känslan igen.. av hopplöshet och förtvivlan.. Över en KLÄNNING.. !! Det är inte klokt.. Att en sån situation kan få mig att känna så igen.. det är inte roligt.. Och Sam försökte hjälpa mig..men han är inte till mycket hjälp när han säger att han vill att jag ska ha en ful klänning på mig så inga andra killar ska titta på mig.. hur kul är det lixom, då hade jag kunnat ta vilken klänning som helst.. GAH! Att jag ska vara så petig.. så obeslutsam... =/ Jättedumt! Och han är så rar Sam.. som vill hjälpa =) Han köpte mig choklad! Han hittade ett par byxor som han verkligen ville ha, de var jättebilliga, med det märket som han gillar. Så när han köpte den så köpte han Lindt choklad till mig! Jag blev så chockad... Han sa att det var för att jag såg så ledsen ut och han ville att jag skulle vara glad, och choklad gör alla glada sa han :P Tack du underbara engelsman!Fast nu mår jag lite illa för jag har ätit alldeles för många chokladbitar :P

Nu är jag barnvakt.. Sam är inne i stan med några kompisar.. Barnen mina såg på ett väldigt läskigt avsnitt av Doktor Who..så de var rädda för att gå och lägga sig..Eller Sophie var rädd, jag tror att Ben bara utnyttjade situationen så han kunde stanna uppe längre och prata med mig :P Men jag sjöng en godnattsång för Sophie =) Det var en sång från Fogdö skola, som Jessica sjöng på ett julspel vi hade när hon var Maria =) Så jag sjöng en svensk godnattsaga, Sophie verkade gilla den =) För hon somnade :P
När Diana och David kommer hem ska jag hem till Sam. Jag ska få köra hans bil hem!!!! Det är stort så gör vågen nu allihopa! Han har inte låtit någon annan köra hans bil innan, inte ens hans föräldrar :P Så det här är stort ;) Hoppas jag inte gör bort mig och kraschar den eller nåt annat dumt :P

Nej, nu ska jag nog ta och skutta in i duschen, sen kanske det blir en trevlig film eller nåt sånt :)
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Elle, Trombi & Ed

Oj, känner igen mig själv där. Själv e ja ingen "klänningtjej" men ibland måste/bör man ju ha det å jag vet inte hur många gånger jag slitit mitt hår när jag vart på klänningsjakt! När jag inte ska ha nån själv kan jag däremot se massor med fina!!!



Grattis till Guccitjejens fina lydnadsresultat!



Kramis

2010-04-25 @ 08:31:39
URL: http://ellesdogs.wordpress.com
Postat av: Mor

Krångla inte till det hela. Ta en enkel sommarklänning bara. Jag skickade alldeles nyss förfrågan på två hus i Klintehamn, hoppas att något blir bra.

Kramar mor.

2010-04-26 @ 22:30:33
Postat av: Ämelie

Nej gud nej, jag är inte heller en klänningstjej..Fick jag höra av mitt snälla barn häromdagen också. Han sa; "Nej, jag tycker inte du ska köpa en klänning, du passar inte i klänning. Jag tycker du ska ha det du brukar ha på dig" (vilket är mina hundkläder typ :P) Tack så mycket :)



Jo.. det är ju det jag vill ha..men hittar ju inte =/ Sam frågade om det verkligen inte fanns något eller om det var så att jag var för petig..hmm..=/

kramar

2010-04-26 @ 23:17:05
URL: http://eggucci.blogg.se/
Postat av: Mor

Hälsa Sam att så är det nog, den klänning som du tänkt ut kanske inte finns :).



För att glädja dig ännu mer... så gick din syster bara in i första bästa affär, provade en klänning och köpte den. Är jag stygg nu :) :) :)

2010-04-27 @ 21:24:14
Postat av: Nettis

You can do it! Du hittar snart något =) Och oavsett vad det blir, så kommer du att vara finast av alla. Som alltid. Puss på dig!

2010-04-28 @ 09:57:27
Postat av: Madde

Fick du köra bilen!!!!!!!!!! OMG!!!

Det är ju helt otroligt :)



Klänningen löser sig. En skönhet klär i allt :)



PUSS

2010-04-29 @ 11:17:01
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Ämelie

Hehe ja! Och jag fick köra den igen! Jätteroligt! :D

2010-05-10 @ 20:46:54
Postat av: Ämelie

Va? Gick hon bara in i en affär, provade EN klänning, och köpte den?? Inte klokt det här.. blir väldigt avundsjuk på vad vissa människor kan :P

2010-05-10 @ 20:48:48
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0