Paris <3

Wow! Jag säger bara WOW! Det här kommer jag minnas i evigheters evighet!!! Hur många kan säga att de har åkt till the city of love on valentines day. Helt otroligt! Jag kan inte förstå att det verkligen är verkligt!  Och vad vaknade jag inte till tidigt som rackarn på söndagmorgonen om inte drn vackraste ros jag någonsin sett, eller iaf fått, och ett jättefint Alla hjärtans dag kort!! =) ros och valentinescard

Sen när vi kom till Paris så gick jag verkligen runt och gapade! När jag såg eiffeltornet så stirrade jag verkligen på den med öppen mun! Haha, Sam bara tittade på mig och skrattade :P Det var samma med Notre Dame! Så häftigt!!! Och The Louvre! Vi såg utsidan, inte insidan tyvärr.. Hade inte tid med det, annars hade det varit asacoolt som min kära moder brukar säga! Sam sa att där inne bor Mona-Lisa!! Hade inte det varit det häftigaste någonsin att få se henne på riktigt!!! Och när jag vandrade runt där i Paris så tänkte jag på min syster.. Tänk att hon var här alldeles själv sommaren 2009. Och vilken otroligt bra planering hon måste ha haft! Hann med att se allting, plus att shoppa, och allt på endast en dag! Vi hade inte på långa vägar så bra planering, men vi hade det otroligt trevligt ändå! Gick på restaurang, drack vitt vin (mhmm) för jag hade blivit tillsagd av David att jag absolut inte fick beställa coca-cola när jag gick på restaurang i Paris, haha.
Hotellet var riktigt fint! Vi hade rum högt upp, i ett hörn, så utsikten var underbar!! Det var kallare i Paris än i England, men riktigt fint, hade klarblå himmel!  Det finns så mycket att säga, men ändå så finner jag inga ord. Några bilder kan jag lägga in, för att försöka visa hur underbart jag har haft det! Kommer nog aldrig få en Alla hjärtans dag som den här igen någonsin :P Wonderful day!

Eiffeltornet!

The eiffeltower in the dark

Notre Dame

 

Ja hörrnini, jag vet inte vad jag ska säga annat än att jag är så överväldigad av lycka över denna helg att jag kan spricka! Helgen gjorde att jag hade en underbart bra dag idag! Det är half term och barnen är lediga från skolan! Ben går på soccercamp, men Sophie är hemma hela dagarna. Så idag åkte hon och jag till Guildford för att bada! Förra gången de hade half term skulle vi också bada en dag, men då blev hon åksjuk och kräktes, idag så pratade hon om det och förkunnade stolt när vi gick på parkeringen på väg upp mot badet att hon minsann inte alls kände att hon skulle kräkas idag inte. Så söt! Och hon var så duktig på att stå i kö! Det var en väldigt lång kö, många människor som ville bada idag.. Men hon stod tyst och stilla framför mig hela tiden! Det var annat än vad andras barn gjorde! Jag kände mig stolt!! =) Sen gjorde jag pannkakor till efterätt idag, det kändes mysko... Det är ju mat ju, inte efterätt...Men tydligen är det pannkakstisdag idag och då ville barnen ha pannkakor, men det kan man inte äta som mat, bara som "pudding". Nu är det mindre än 2 veckor kvar och vi ska åka till Sverige! Det ska bli så spännande! Räknar ner dagarna till det nu istället!!! =)


Kommentarer
Postat av: Madde

Ååå va underbart du har haft det! Jag är så glad för din skull!!

Å va duktig Sofie va. Väluppfostrad :)

Du kommer bli den bästa mamman!



XoXo

2010-02-17 @ 10:51:46
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Ulrika 'n Pops

Ah, va härligt ni verkar haft det i Paris :-)! Ni är iaf väldigt väldigt välkomna hit på både söndag o fira Linnea o käka tårta o svenska kakor :-P o måndag på middag, då blir det Wok! Vi will be nice :-)!

Kram kram från oss alla!

2010-02-17 @ 20:14:11
Postat av: Mor

Fantastiskt!!! Tänk vad mycket härligt du har att se tillbaka på. Han har mycket att leva upp till Sam för att bräcka detta :). Jag skrattade högt när jag läste Sophie's kommentar vid badet, ungar har verkligen roliga kommentarer. Vi syns snart. kramar.

2010-02-17 @ 22:08:50
Postat av: Michaela

Vilka upplevelser :)

2010-02-18 @ 11:10:18
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Tommy

Vad tror du jag får höra nu... Emelie blev bjuden till Paris bla bla bla ;-)

2010-02-18 @ 19:22:41
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Malin

Nämen, vad kul att du hitta till oss :) Låter som om du har haft en underbar upplevelse i Paris! Blir riktigt riktigt avundsjuk!



Sköt om dig

2010-02-19 @ 13:17:02
URL: http://minhund.cybersite.se
Postat av: annika

wow så himla underbart emelie! :D vilken romantiker du har träffat! du måste gå på små moln ;)

2010-02-22 @ 11:39:45
URL: http://hellyeahitsme.blogspot.com
Postat av: Erika

heeey låter ju awesome, vilka fina bilder!! :)

2010-02-25 @ 18:16:52
URL: http://eleganzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0