Hej, nu är vi här igen ;)

Okej.. Jag vet att det inte har hänt så mycket på senaste tiden.. Anledningen att jag gick in här över huvud taget var för att Cecilia sa att jag inte hade någon blogg längre.. Det var jag tvungen att ändra på :P

Idag bokade jag Rättvikstävlingen i Mars! Bara för det så bestämde jag mig för att lägga ut en bild från förra gången vi var där! Gucco och jag bodde då med Johanna, Malin, Tommy, Michaela, Isak, Räkan, Ronja, Eo, Peg och Pana :)




Det gick ju inte så där jättebra på tävlingen kanske.. Några sönderbrutna hinderpinnar som flög upp i taket.. Men jag skyller på att hon inte mådde så bra just då.. Men nu, när hon är steriliserad och så mår mycket bättre ska vi kanske kunna köra en tävling utan att hoppa rakt in i hindrena.. Hon tycker ju att det är så roligt! =) Och hon brukar ju faktiskt vara så duktig!
Någonting som gick väldigt bra var i alla fall att bo tillsammans med alla andra hundarna! Gucci var sååå duktig!  Så här såg det ut ett tag ;)

Gucci och Pana
Haha ja, det kunde ni aldrig tro va ;) Gucci och Pana kunde faktiskt tåla varandra :D Det gick superbra, de kunde gå förbi varandra, de kunde vara i samma hus, i samma rum. Det gick verkligen över förväntan. Haha, jag vet, det låter som att min hund är galen, jag lovar, det är hon inte. Men ni vet ju hur hon är.. Lite tveksam till andra hundar, speciellt de hundar som hoppar upp och ner som studsbollar. Men nu var de duktiga :D

Ja, så nu ska vi iväg igen, 19-20 mars! Funderar på om jag ska ta med mig Lyra också.. Men det måste jag nog diskutera med Tommy först kanske :p

Nu är bara frågan hur vi ska kunna träna till det här.. Det är ju fortfarande så fruktansvärt mycket snö ute.. Och halt och dant så det är ju förenat med ren livsfara att springa fort ute.. Sen har vi faktiskt anmält oss till en lydnadstävling också.. :S Tränar minst en gång i veckan "på riktigt" men det känns ju inte riktigt nog om jag får säga så.. Åh, jag vill så gärna ha det sista 1:a priset...Jaja, vi kan ju inte göra annat än vårat bästa...!

Tjo tjing, träningssugna lydnads/agilityekipage

Kommentarer
Postat av: Malin&Ronja

Tjoohooo, härligt att du hittat till oss igen ;) vill också träna, i massor! Får hoppas att vi har lyckats vila oss i form inför rättvik. Kul att du följer med också! :D

2011-01-29 @ 01:21:41
URL: http://Minhund.cybersite.se
Postat av: Michaela

Det är väldigt glest mellan träningarna här med. Tommy är ute och kör lite slalom med Pana med det är typ allt. Vet inte om han tänkte kolla på klubben på onsdag eller om har kollar in Nykvarns plan. Messa Tommy och kolla om ni kan bestämma ngt :)

2011-01-30 @ 16:28:01
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: Emelie&Gucci

Ja, nu måste vi satsa igen tycker jag att det känns som! :D Taggad inför Rättvik är jag! :D Så nedrigt att det är så mycket snö nu bara så att man inte kan träna ordentligt..

2011-01-30 @ 18:59:13
URL: http://eggucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0