Anaplasma phagocytophilum

Jaha.. Nu är det på riktigt.. Var hos veterinären idag och tog 2 blodprov och ett urinprov.. Veterinären gick även igenom hela hunden och kände på hennes muskler, tittade i halsen och klämde och kände på henne. Och hör och häpna! Gucci morrade inte en enda gång åt någon av veterinärerna!! Jag vet.. det är otroligt :p Men hon uppskattade inte alls att vara där.. hu nej! Men vet ni vad de sa? Att hon var i otroligt bra form och att hon var riktigt musklad! Fast vägde tydligen lite för lite.. 17,5 vägde hon..så upp till 18 kan hon väl gå ;P Vi var där i 1,5 timmar och tog prover och väntade.. första blodprovet gav tydligen för lite blod så de kkunde inte lita på provsvaret.. så vi fick ta ett till. Då var hon van, så då stod hon still.. Första gången reste hon sig på bakbenen och slängde sig bakåt! Sen tittade hon demonstrativt åt andra hållet när de stack in nålen i blodådern och när blodet kom.. Haha, det såg faktiskt lite komiskt ut.. Men det var synd om henne. Provsvaret fick vi inte reda på där utan veterinären skulle ringa mig vid 17.00.

Sen gick vi in till stan för att vänta på modern som var tvungen att göra ett ärende och lämnade mig och alla dogsen på kliniken..Men det var en bra promenad in till city! Sen satt vi där och så komm Yoghurt och hälsade på lagom till att modern kom ut till bilen. När vi väl kom hem blev det bad och annat myspys.. När vi satt i godan ro och åt middag lite raskt, då vi skulle träna sök efteråt, så ringer veterinären. Det hade visat sig att provsvaret var positivt (ja,inte bra då) och hon har fått borelia eller Anaplasma phagocytophilum eller vad det nu hette..  ='(   De kunde dock inte säga hur länge hon hade gått med det, men imorgon ska jag till apoteket och hämta ut piller till min lille flicka. ='(

2 tabletter en gång om dagen i 3 veckor ska hon äta.. Och så får hon inte göra något ansträngande.. =(   Vila har doktorn ordinerat.. det kommer garanterat att bli det svåraste!!   =/  Som tur är, höll jag på att säga, så började hon löpa igår, så det blir ju iaf inget tävlande för oss på ett tag. Vilket ju var bra för hennes hälsa trots allt! Jag är bara rädd att hennes muskler inte ska vara i lika bra topptrimm som de är nu, om 3 veckor... Men bara hon blir frisk så! :) Så nu blir det inget tävlande i Frövi till helgen tyvärr... Jag hade verkligen sett fram emot det.. och att få vara borta med nettis och jessie en hel helg tillsammans.. Men vi får ta Åfesten på fredag istället och titta på Dia Psalma mitt i natten.. Vi får göra det bästa av det och ha så kul som möjligt!! =)

Måste bara nämna att jag var hos Jojo och Adam i helgen med voffarna och att vi tittade på Sen to Chihiro no kamikakushi (aka Spirited away)! Jag har sett den tidigare och tyckte till en början att den var lite knepig..men efter jag sett hela så tyckte jag att den var riktigt bra.. Har sett 2 filmer till av Hayao Miyazaki och de är bra! Jag gillar ju tecknat, som många vet :P Men dessa är jag vet inte.. inte som andra filmer helt enkelt.. Ska till Jojo i veckan och titta på någon annan av hans filmer! Kanske Gake no ue no Ponyo eller Tonari no Totoro! :) Jaja, jag vet.. Jag har blivit knasig :P

Imorgon ska vi plocka blåbär igen!!! Jag, Jessie, Netteis, mamma och kanske Johanna och hon lyckas byta bort sin jobbtid...Hoppas vi får ihop lika mycket som förra gången! VET ni hur gott det är att äta blåbär till frukosten varje dag! Det är inte klokt vad gott det är!!! =D Så syster! Vi plockar dem för din skull!! Så får du äta gott tiill frukost varje dag till hösten(och vintern)!! :)

Madde! Jag är ledsen att jag inte kunde komma till Katrineholm när du var här uppe med alla hästarna.. Tur att det gick bra ändå, utan att jag och Gucci var med.. Men som tur var, så behövde inte bilen gå sönder där i år igen ;) Fast iofs så har den där bilen redan gått sönder nog för i år tycker jag!

Visst ja! Måste bara trycka in det här också innan jag somnar.. Vi åkte till skogen ändå, men Gucci fick följa med och reka rutan (skogen där vi skulle vara = 100x300 meter,typ).. Denna ruta ska vi ha till tävlingen som är den 5/9, ja, jag ska ju såklart inte vara med eftersom jag är i England då.. Men jag ska hjälpa till att få den klar med legor och sånt.. Så i alla fall.. Så var det maaaassor med taggtråd och annan tråd i skogen.. Vilket inte är okej! Så vi roade oss i en timma med att röja lite smått.. Men på torsdag ska vi försöka få ihop lite folk som kan hjälpa till.. för de som ska ha hand om tävlingen börjar få lite smmått panik nu eftersom rutan är typ livsfarlig för hundarna att springa i.. Och vi har inget annat alternativ som det ser ut nu.. Hoppas det funkar och att allt blir klart på torsdag!!!

God natt!

Kommentarer
Postat av: cillidillcillidillmdpotatistill

Hej egg.de går inte å skriva kommentar till dig =O för när man skrivit en stund så försvinner allt. hände två gånger =O cilia blir ledsen då ju..



usch.. stackars bää.. å stackars emelie för att de e stackars hennes bäääbis.. tokigt. hon blir bättre !



Va gulligulligt att ni plockar blåbär å sparar :D är jättte avundsjuk. jätte sugen på blåbär.. inte smakat några i år ju =O vill ha vill ha



blååååååbääääär



Snart kommer jag hem, å då åker du :'( ja vill hem.. men ändå inte.. ja får inte va med min syster om ja stannar här. å ja får inte va med min syster om ja åker hem.. jätte dumt :P

2009-08-12 @ 21:02:54
Postat av: Emelie

Jag vet..det har jag också råkat ut för!Duuu,vi plockar blåbär typ varje dag nu..idag har jag plockat 2 liter,igår plockade jag nästan 2 liter och i förrgår plockade jag..gissa? 2 liter :P Så det blir bara till för dig att äta blåbär när du kommer hem ;)

2009-08-21 @ 11:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0