North Country

Igår såg jag en riktigt bra film! Den var ruskigt hemsk(tycker jag).. North country heter den och jag hörde först talas om den när jag läste genuskursen för, hmm.. 2 år sen var det nog.. Då skulle vi se en film som en del i kursen, men jag valde "Mitt liv i rosa", som även den var väldigt bra! Men denna film, North country, var det flera som hade sett, och dom sa att den var väldigt bra! Så när den gick igår på TV vad jag tvungen att se den..
Det är Charlize Theron som spelar huvudrollen.. Hon gjorde den bra tycker jag.. Jag blev väldigt berörd av filmen, så jag satt och grät mig igenom den... Den handlar om en ung kvinna (mamma till 2 barn) som måste ta jobb som gruvarbetare... Men kvinnor ska ju inte arbeta, dom ska ju hålla sig i hemmet och städa och tvätta... suck! Jag blev så arg! Satt själv framför TV:n och svor åt idioterna! Män är svin! Sexuella trakasserier på arbetet.. och ledningen brydde sig inte för fem öre! Fi fasen! Jag ville bara gå fram till dom och ge dem en snyting! Det värsta var ju att just denna händelse skett på riktigt! och det händer ju fortfarande.. jag fattar inte hur folk kan vara så tröga! usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0