Lite förvirrad idag..

Jaha..Nu har man blivit utmanad också..Så jag kände mig manad att göra det.. :

Regler:
Det här är svårare än du tror!
Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Allasvar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt
får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två
gånger eller skriva ditt eget namn som svar. (Förutom på fråga 1)


1. Vad heter du? Emelie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Elak
3. Flicknamn: Ebba
4. Pojknamn: Erik
5. Yrke: Ekonom
6. Färg: Ek-grönt
7. Klädesplagg: En strumpa
8. Mat: Entricote
9. Sak i badrummet: El-tandborste
10. Plats/stad: Eldorado
11. En orsak att vara sen: En tävling ;)
12. Något man skriker: En i taget!
13. Film: Enchanted
14. Något man dricker: Esser Cabernet Sauvignon
15. Band: Evanescence
16. Djur: Ekorre
17. Gatunamn: Engelbrektsgatan
18. Bil: Excalibur
19. Sång: Esmeraldas sång


Måste bara säga att det här var det svåraste jag någonsin gjort i hela mitt liv!Madde!Bara så du vet så gör jag inte om nåt sånt här igen :P
Jag utmanar: Anette, Michaela och Tommy, och så Cecilia på bilddagboken ;P



Både igår och idag blev jag stolt över den lilla vovven! Igår mötte vi en galen siberian huskey på en smal stig i skogen. Holly var lös medan den andra hunden gick i koppel. De brukar alltid streta och dra mot oss eller skälla på oss om de är på sin tomt. Men iaf. När vi såg denna hund så gick Holly lite framför mig, och hon stannade, tittade på mig, kom tillbaka till mig när jag sa hennes namn(en gång) och satte sig i fotposition occh väntade tills hunden hade gått förbi..Sen sa jag släpp-kommandot "go" och så gick vi vidare! Det kanske inte låter stort för er, men jag lovar er, det var verkligen stort! =D Idag har vi tränat mer på slalom mellan benen och sitt stanna kvar och inkallning, ingångar, fotposition, fotgående, fjärrdirigering, läggande vid sidan.. Kan inte riktigt komma ihåg vad jag speciellt var stolt över henne idag..Men det var nog nåt duktigt :P Träffade en bordercollievän till henne idag, de lekte jättebra tillsammans. Det var ett ungt par som ägde henne. Killen var från Norge :P Han hade bott i England i 3 år..Antog att han flyttade hit pga henne... De var jättetrevliga..Vi gick runt den här inspelningsplatsen (som de inte spelar in nåt på än) och pratade om, om de skulle spela in Harry Potter där snart..Både de och jag hade hört sådana rykten.. (YEY!!) Sen gav de mig lite tips om vad vi kanske skulle se när vi åker till London...
(Jag såg faktiskt några män igår som såg ganska viktiga ut..kanske ska bli inspelning snart!*hoppas*hoppas*)

Denna helgen är Davids föräldrar här..Så just nu är jag barnvakt..Hittade inget bra på tv, eller jo..hittade Jumper, den är ganska bra..men såg den ganska nyligen.. Det var meningen att jag skulle titta på Princess Mononoke, David laddar ner den åt mig..men den hade inte laddat ner helt innan de gick..så jag antar att jag får se den senare nån gång.. De var/är jättetrevliga btw! Hans mamma älskar hundar så vi har pratat hund..och hon sa att hon inte tyckte att jag skulle bli djursjuksköterska..hon tyckte jag skulle bli djurbehaviourist istället..Sa att det kommer ge mig mer..Om man blir djursjuksköterska så är det allt jag blir..eller nåt sånt..jaa.. jag vet inte.. Jag vet inte vad jag vill...Fast hon gillade Cesar Millan iofs, så det säger kanske inte så mycket :P

Det var jättekul på The Cobett i onsdags! Träffade massa nya människor! Tydligen är det väldigt många tyska au pairer här.. Men de jag pratade med ville tydligen hellre vara i London än i Farnham :P Men jag hade jättetrevligt, har nog aldrig pratat så mycket med människor jag inte känner i hela mitt liv! Kanske ska ut imorgon också tillsammans med Maria(från Strängnäs) och Caroline.. Men vet inte om det blir nåt än.. Maria sa det i onsdags..så vi får se! =)
Om någon hade sagt åt mig att jag skulle göra detta för några år sen hade jag tyckt att de var knäppa i skallen :P Och alla säger att jag har så bra engelska..Jag förstår inte.. Jag tycker inte att jag har speciellt bra engelska.. Men jag blir glad när de säger så =) De säger att jag inte har någon accent.. Vilket tydligen är bra, men jag vill ju ha engelsk accent ;p
Oh, just det.. en sista sak också.. David sa häromdagen att jag är den bästa au pairen de haft hittills! =D Så det måste ju vara bra, eller hur =D
Men tycker  fortfarande att jag måste träna mer på min engelska.. Tydligen har jag mycket ord som är amerikansk engelska..vilket jag inte hade någon aning om.. Dumt! Så jag håller på och lära mig! =)

Well well...Tror att det är nog för idag..Vet knappt vad jag har skrivit faktiskt..Tittar på film samtidigt och nu kom familjen hem igen.. Men men..tror att det är ett jättebra förvirrat inlägg jag har gjort idag :P haha!

xD

Kommentarer
Postat av: Pops

Kul att läsa om alla dina äventyr i din polare Potters skog. Skoj att de tycker din engelska är bra och att du är världens bästa aupair. Men det visste vi ju redan :)

Ha en skön söndag goding.



/Pops

2009-09-26 @ 22:22:02
Postat av: Sparris

Jätte bra Emelie!! Imponerad! Visst va det svårt.. Jag fick börja googla efter saker på m....



Jag är också stolt över Holly! Vet precis hur lycklig jag blir när Wilma lyssnar blindt i en sån situation. Då känns det som att träningen verkligen gett effekt!



Miss you dude!!

PUSSS

2009-09-26 @ 23:05:25
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: Michaela

Just nu har jag och Eo superkul både på lydnadsplan och i agilityträningen. Dock funkar inte tävling ännu. Tommy körde henne idag och hon sprang förbi slalomen och tog alla tunnlar hon såg :P Men träningen är sjukt rolig just nu. Får hålla mig till det. Hur ser lydnadstävlingarna ut i England? Du hinner väl träna upp och starta Holly innan du drar :P

2009-09-26 @ 23:18:19
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Emelie

Ja, jag går till skogen varje dag för att se om de spelar in :P Hoppas verkligen att de gör det när jag är här! Det vore verkligen en väldigt stor upplevelse!!! =D



Madde!Jag fuskade också och sökte på google :p Ja,visst är de duktiga ibland de små djuren ! Men kanske inte så duktig att vi startar i en lydnadstävling :P haha!

2009-09-29 @ 13:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0