The spotted cow

Ojoj! Nu har jag varit på en engelsk pub och druckit (håll i dig mamma) alkohol! Tydligen är även det någonting man måste lära sig medan man är i England...One big english pint(?) Dock så tyckte David att jag skulle prova en cider som fanns där..Eftersom jag sa att jag varken gillade öl eller vin.. (wierd swedish girl). Den hette Magners, och han sa att den skulle smaka äpple..Jag håller inte med..Den smakade typ..öl, fast med mindre smak..Dvs..det var inte riktigt min stil..

A total of 17 varieties of apples are grown in the company’s orchards in Clonmel to make Magners. They are Michelin, Dabinett, Yarlington Mill, Bulmer’s Norman, Tremlett’s Bitter, Breakwell Seedling, Taylor’s Harry Master’s Jersey, Medaille d’Or, Reine des Pommes, Ashton Bitter, Bramley’s, Grenadier, Brown Thorn, Brown Snout, Vilberies and Improved Dove.

Jag har aldrig varit med om någonting liknande som en engelsk pub. Hundarna följde med, barnen följde med.. det var kaos!Hundar och ungar överallt och så satt de vuxna och drack öl tillsammans och snackade skit ;) Ja, det var verkligen en annorlunda upplevelse...
Jag gick ut och spelade lite fotboll med Ben och tittade på Sophie när hon cyklade slalom runt blommorna..Det var ganska trevligt! Men jag kände ett tag inne i puben att det blev lite stimmigt..och att MIN hund, hon hade minsann uppfört sig och tagit det nice and easy =) Nu har jag tittat lite på TV med mammapappaRaine, och pratat om svenska fotbollsspelare (de visste inte att Zlatan var svensk, och tyckte att det var konstigt att jag använde hans förnamn när jag nämnde honom), filmer som är bra och skådespelare. Imorgon ska jag visa dem hur man använder en klotång..det blev visst aldrig av idag...

Kommentarer
Postat av: Nettis

You go girl! Konstigt med barn och hundar överallt.. Saknar dig, kom och ge mig fotmassage ;) Puss!

2009-09-06 @ 16:15:41
URL: http://potatisjag.blogg.se/
Postat av: cill

whuuut..? va alla på ett ställe som i sverige skulle man behöva va 18 för att ens nämna ställets namn :P vilken bra svenskat jag talat.. ^^ SAKNAR DIG!

2009-09-06 @ 18:27:58
Postat av: Jess

Hallå sprit!!! Jag som trodde att vi höll ihop... Vilken besvikelse, nu måste du komma hem så jag får prata lite vett med dig. Drika med ungar och Hundar i närheten. Vart kom utomjordingen i från och skicka tillbaka min Emmie till sverige. Saknar dig. Puss Puss (hoppas du har det super)

2009-09-06 @ 21:12:28
Postat av: Mor

ÖLLL???? Hum.. Familjen verkar trevlig låter det som. Hoppas du har fått klart med vad som förväntas av dig.

Söktävlingen gick mycket bra, domare och de tävlande kommenterade de fina kojorna, kul va. Jag har tränat med din hund i dag, det gick fint. Saknar dig redan.

Kramar från mor.

2009-09-06 @ 22:36:51
Postat av: Cill

2009-09-07 @ 12:08:41
Postat av: Cill

oj.. ja råkade skicka.. tokigt.. vi blev just attackerade av bajshundarna längre bort skit läskigt :'( men vi mår bra nu.. men cilia grät hela vägen hem för att de va så läskigt.. tokigt va

2009-09-07 @ 12:10:39
Postat av: Emelie

Va??Vart då?När då?Hur då?Hur gick det?Hur gick det med Gucci?Vad gjorde hon?Blev hon rädd?Vart var ni någonstans?Var du ensam??Vem hade dem?USCH!!! :'( :'(

2009-09-07 @ 20:56:50
Postat av: Ämp

Haha, jag gillar allas kommentarer :P Mycket surprise .. men jag kan lugna er med att det är heelt okej här!Men saknar er med!!

2009-09-07 @ 23:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0