William Cobbet och HP1

Igår var jag på en pub som heter The William Cobbet. Där träffade jag Sabinas vän Maria, som också är från Strängnäs..Helskumt verkligen!! Det var även en till svensk au pair där som heter Caroline (från Märsta). Träffade många au pairer från olika länder..Tyskland, Spanien, Frankrike, Tjeckien....Det var trevligt! Myyycket folk! Jättemycket folk faktiskt.. Jag tycker det är kul att titta på nya människor (strange jag vet) men det var skoj, de var trevliga! Skulle träffas igen..Kanske på fredag..Men då skulle inte Maria med, så då har jag ingen "kontaktperson" :P

Idag är jag trött som en gnu! Min säng här har varit väldigt hård så det har varit svårt att sova i den. Har varit väldigt lätt att komma upp på morgonen :P Men för några dagar sen lade jag till en filt under lakanet och lade till en till kudde. Vilket verkade göra mycket! Så nu verkar jag ha svårt att komma upp på morgonen ist.. Vilket iofs är bra att sängen är skön..Men det är ju jobbigt att lämna den :P haha!

Nu sitter jag här i vardagsrummet och barnen ligger i sängen (förhoppningsvis sovandes). Mamman och pappan är ute på galej..De skulle se nån komiker, så jag är barnvakt ikväll... Och vilken tur har inte jag, Harry Potter and the Philosophers stone började precis när jag hade lagt barnen och kommit in till vardagsrummet! =D

  • "There's NO such thing as magic!"
  • "I'm just Harry, Justharry.."
  • "Oh, you want Ollivanders, there's no place better!"
  • Give it a wave...Perhaps this! No, no, definately NOT! I wonder....Curious...very curious... When it's brother gave you that scaaar!"
  • "I'm Ron by the way, Ron Weasley"
  • "Wicked"
  • "Oh, are you doing magic, Lets se then!"
  • So it's true then, what they said on the train, Harry Potter has come to Hogwarts"
  • "You don't want to make friends with the wrong sort, I can help you with that"
  • "Nearly headless, how can you be nearly headless?"
  • "That was bloody brilliant!"
  • "Where would you look mister Potter, if I asked you to find me a besoar?"
  • "Hey, look, Neville's got a rememerall"
  • "It's levioooosa, Not leviosaaa, she's a nightmare, honestly, no wonder she hasn't got any friends"
  • "Troll, troll in the dungeon, thought you wanna know!"
  • "That's what the dog's guarding, that's what Snape wants!"
  • "That's totally barbaric! That's wizardschess!"
  • Erised straehru oyt ube cafruoy tonwohsi -  I show not your face but your hearts desire
Nej.. nu ska jag koncentrera mig på filmen istället för att skriva upp citaten :P

Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sparris

Du å din Harry Potter :) Pusss

2009-09-17 @ 22:42:19
URL: http://maddans.blogg.se/
Postat av: snook

wäwä wä wä wä



P.s Adam - wä! =)

2009-09-17 @ 23:03:49
Postat av: Ämp

Hahahahaha! :P

2009-09-17 @ 23:48:14
Postat av: Pops

Håller med : Potter-toka :)

Kul med så många åpärare med gemensamma intressen att umgås med, så kanske du inte känner så stark hemlängtan menar jag...



Kram Pops

2009-09-18 @ 15:02:19
Postat av: Em

Hur vet du om vi har gemensamma intressen?? Det vet ju inte ens jag :P Eller menar du att passa barn, att det är ett intresse? :P

2009-09-18 @ 17:08:24
Postat av: Tommy

Ja du Em, du är allt lite muppig! det har jag alltid sagt ;-)

2009-09-19 @ 22:04:47
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Pops

Men hallå?Vissa saker kan man ju logiskt förutsätta ellur?

Jobbet? = någon form av gemensam nämnare där kanske?

Fler svenska tjejer? Språket?

Ungefär samma ålder?

T.o.m en Strängnästjej? = lokal anknytning till hemstaden?

Ev. gemensamma bekanta?

Träffas? Party?

Jo, nog såg jag lite gemnsamma nämnare där. Men jag kanske tänkte fel? Ni umgås alltså inte dårå?



Knasbubbla ;)



Kram / Pops

2009-09-20 @ 17:40:30
Postat av: Em

Muppig?Men hallå, Harry Potter är ju kult! =D Det är bara att erkänna Tommy; att innerst inne så älskar du också Harry Potter ;)

2009-09-20 @ 18:19:31
Postat av: Ämelie

Hahaha, okej fader konungen :P Gemensamma intressen it is then :P haha

2009-09-20 @ 18:40:04
Postat av: Mor

Hej gull, något tokigt är det väl ändå att skriva en massa citat... Fast det är kanske det tokiga som representerar en "Larsson". Saknar dig massor, kul att i ska träffas igen.

krameli kram. Mor.

2009-09-20 @ 20:29:21
Postat av: Emelie

Hahha, inte tokigt alla mama :P Det är superbra ;) Det är så alla "normala" människor gör ;P hehe

2009-09-20 @ 22:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0